Media News
CAWI - metoda badania opinii CAWI – metoda badania opinii

CAWI – metoda badania opinii

Najprostszym, a jednocześnie wysoce zaawansowanym sposobem zbadania opinii publicznej jest metoda CAWI, którą stosuje internetowy panel badania opinii Ariadna.

Czym jest internetowy panel badania opinii Ariadna?

Badawczy panel Ariadna skupia coraz liczniejszą społeczność ankietowanych, których próbka statystyczna wystarcza z łatwością do stwierdzenia rzetelności badań. Badanie opinii w panelu Ariadna jest potrzebne zarówno dużym podmiotom naukowym, biznesowym, ale może też służyć także Tobie. Jedną z ról jaką możesz przyjąć jest przyjemne i korzystne wypełnianie ankiet, inną – zlecanie badania. Tak działa panel badawczy Ariadna.

Niezawodna metoda CAWI

W badaniach stosowana jest metoda CAWI, przez którą należy rozumieć klasyczne socjologiczne ankietowanie na temat wycinków życia społecznego, wspomożone przez najnowsze technologie. Ankiety internetowe – jak się okazuje przy stosowaniu metody CAWI – dają w wyniku niczym niezakłócone dane, dane prawdziwe, rzetelną wiedzę. Metoda CAWI stanowi obecnie standard naukowy w tych ośrodkach, które mogą pozwolić sobie na jej stosowanie. Wyniki uzyskiwane tą metodą są najbardziej zbliżone do rzeczywistych przekonań uczestników życia publicznego, ponieważ możliwość skłamania w ankiecie zostaje niemalże wykluczona. Efektem jest wiedza, na podstawie której można podejmować działania.

Jak CAWI wspomaga naszą wiedzę i rozumienie?

Badania opinii przeprowadzane metodą CAWI mogą więc interesować wiele podmiotów życia społecznego. Panel Ariadna potwierdza rzetelność swoich badań przez regularną współpracę z najlepszymi ośrodkami badawczymi i biznesowymi w kraju. Wiarygodne dane zdobyte metodą CAWI są dostarczane najczęściej decyzyjnym grupom ludzkim, takim jak naukowcy, stratedzy, planiści.

Panel Ariadna, także dzięki metodzie CAWI, pozwala poznać, co ludzie myślą naprawdę. Każdy z ankietowanych wypełnia precyzyjne ankiety z własnej woli, do czego motywacją mogą być też liczne nagrody. Następnie wyniki trafiają pod lupę opracowania metodologicznego i są komunikowane jasno i przejrzyście zamawiającemu badanie. W ten sposób rozświetlamy pewien zakres przestrzeni nieznanej, uzyskujemy wiedzę, która pozwala np. utworzyć program samorządowy lub strategię rozwoju przedsiębiorstwa.

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *