Media News
pozycjonowanie witryn

Gdzie pozycjonować swoją stronę?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo ważne działanie dla każdej firmy. Dzięki niemu możliwe jest pojawienie się wysoko w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, gdzie pozycjonować swoją stronę internetową. Niektóre osoby uważają, że najlepszym rozwiązaniem jest agencja SEO, jeszcze inne powierzają marketing internetowy freelancerowi. Część właścicieli przedsiębiorstw decyduje się z kolei na samodzielne pozycjonowanie. Sprawdź, gdzie najlepiej pozycjonować witrynę!

Pozycjonowanie w agencji SEO

Jeśli chcesz dowiedzieć się, co to jest pozycjonowanie, w sieci znajdziesz mnóstwo poradników. W przypadku pozycjonowania stron internetowych w agencji SEO masz gwarancję, że o wysoką pozycję dla witryny Twojej firmy walczy cały sztab specjalistów. W każdej tego typu agencji spotkać można nie tylko specjalistę ds. pozycjonowania, ale również copywriterów, webmasterów i grafików. Dodatkowo firma taka jest dość łatwo identyfikowalna. W związku z tym, zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie stron w Google, możesz sprawdzić dotychczasowe opinie oraz portfolio konkretnej agencji. Pamiętaj także, że pozycjonowanie stron w agencji odbywa się najaczęściej na podstawie jednej z trzech rodzajów umów:

  • umowa abonamentowa,
  • umowa „pozycjonowanie na efekt”,
  • umowa hybrydowa. 

W tym ostatnim przypadku koszty, które będziesz ponosić, zależą zarówno od z góry ustalonej sumy, jak i od rezultatu, który udaje się uzyskać. Zdecydowanie polecamy współpracę z agencją SEO. 

Pozycjonowanie stron w Google – usługi freelancera

Często wykorzystywanym rozwiązaniem jest także marketing internetowy u freelancera. Tym razem całym pozycjonowaniem zajmuje się tylko jedna osoba. W ten sposób możliwe jest ograniczenie kosztów. Trzeba również pamiętać, że freelancer nie gwarantuje tak dużej stabilności, jak agencja SEO.

Firmy, które wykonują usługi z zakresu optymalizacji stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek, bardzo często mają ogromne doświadczenie i wewnętrznie oraz wzajemnie korygują swoje działania. W przypadku, gdy masz do czynienia z jedną osobą, która jest odpowiedzialna za każdy aspekt marketingu internetowego, możliwe jest popełnienie wielu błędów. Niedociągnięć możesz po prostu nie zauważyć. Odbije się to jednak na efekcie, jakim będzie niezadowalająca pozycja w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych 

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych to największe wyzwanie. Cały proces optymalizacji witryn pod algorytmy wyszukiwarek jest na tyle rozbudowany, że trudno jest właścicielowi firmy zadbać o wszystkie aspekty związane z tą dziedziną marketingu internetowego. Odradzamy zatem pozycjonowanie stron w Google oparte na własnych działaniach. Zdecydowanie lepiej jest skorzystać z usług specjalistów. Dla przykładu agencja SEO ma ogromne doświadczenie zarówno w działaniach podejmowanych w obrębie strony klienta, jak i w działaniach, które odbywają się poza jego witryną.

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *