Pozycjonowanie lokalne – co to jest?
— 31 stycznia, 2023Pozycjonowanie lokalne (określane również jako SEO lokalne) to zbiór działań mających za zadanie zwiększenie widoczności strony internetowej firmy w wynikach wyszukiwania, które są związane z określonym obszarem (na przykład miastem, powiatem lub regionem). Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, firma pozyskać nowych Klientów, którzy szukają towarów lub usług oferowanych przez firmę w wyznaczonym obszarze.
Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?
Rozpoczęcie pozycjonowania lokalnego wiąże się z przeprowadzeniem obszernego audytu SEO strony internetowej. Audyt wskazuje nam obszary, które należy poprawić i jest bazą do stworzenia skutecznego planu pozycjonowania lokalnego. Audyt wymaga przyjrzenia się każdej podstronie serwisu oraz stronom konkurencji. Po wykonaniu tego zadania można stworzyć plan działania, który znacząco zwiększy widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google. W ramach audytu przygotowywane są również frazy kluczowe na jakie strona będzie pozycjonowana. Wybierając frazy, należy wybrać takie, które są szczególnie ważne dla firmy, a także dla danego regionu. Takie działanie spowoduje, że strona zacznie przyciągać gości z regionu zainteresowanych treścią strony. Przykładowo, frazą wykorzystywaną do SEO w obrębie konkretnego obszaru może być „pozycjonowanie Rzeszów„.
Dla kogo pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to idealne rozwiązanie dla firm świadczących usługi na danym obszarze. Usługa ta dedykowana jest firmom, które posiadają fizyczne placówki lub sklepy stacjonarne. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się w przypadku: fryzjerów, mechaników samochodowych, serwisów komputerowych, restauracji, siłowni, lekarzy, kosmetyczek, wypożyczalni aut samochodowych, firm budowlanych, developerów, przedszkoli niepublicznych itp.
Pozycjonowanie lokalne – ile trzeba czekać na efekty?
Pozycjonowanie lokalne jest długofalowym procesem, dlatego też na wyniki trzeba trochę poczekać. Pozycjonowanie lokalne wymaga przeprowadzania regularnych audytów strony wraz z wprowadzeniem optymalizacji, dostarczania wartościowego contentu na stronę oraz regularnego pozyskiwania wartościowych linków prowadzących do strony. Połączenie powyższych elementów pozwala uzyskać satysfakcjonujące wyniki. W przypadku pozycjonowania lokalnego zauważalny wzrost ruchu możemy zaobserwować już po ok. 5 miesiącach od przeprowadzenia pierwszych działań.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?
W przypadku pozycjonowania lokalnego konkurencja jest znacznie mniejsza niż w przypadku pozycjonowania lokalnego i ogranicza się w większości przypadków do kilku lub kilkunastu firm w zależności od miasta w jakim znajduje się dana firma. Średnia rynkowa cena za pozycjonowanie lokalne mieści się w granicach 1000 – 1500zł netto w skali miesiąca. Jednak na ostateczny koszt pozycjonowania lokalnego uzależniony jest od branży (konkurencyjności fraz kluczowych) oraz ilości działań jakie trzeba wykonać.
Dodaj komentarz