Media News

Czy tradycyjna prasa wkrótce upadnie?

W związku z coraz szybszym rozwojem Internetu często można się spotkać z opiniami, że aktualnie przeżywamy zmierzch prasy i możemy wkrótce oczekiwać jej upadku. Jak jest naprawdę? Czy gazety i czasopisma w przeciągu kilku najbliższych lat przestaną być wydawane? Na początku można zdecydowanie powiedzieć, że w najbliższym czasie, w ciągu naszego życia prasa na pewno nie upadnie, ale się zmieni. Wciąż żyje pokolenie ludzi, którzy kupują papierowe wydania i raczej nie przestaną tego robić. Wiele osób decyduje się na zakup tradycyjnych gazet, ponieważ nie chce męczyć oczy przed monitorem oraz o jest im wygodniej korzystać z takiej formy zdobywania informacji. Ludzie czytają gazety w domu, w autobusach, u lekarza, na przerwach w pracy albo szkole. Nieprędko nastaną czasy, kiedy to wszyscy będą wyposażeni w urządzenia mobilne, które pozwolą im przeglądać ulubione tytuły on-line. Na pewno jednak możemy powiedzieć o tym, że prasa się przeobrazi. O ile w przeszłości najważniejsze były papierowe wydania, o tyle dzisiaj coraz większe znaczenie mają strony internetowe różnego rodzaju gazet albo czasopism. Warto zwrócić uwagę, że coraz częściej zdarza się, że dany wydawca żąda pieniędzy za to, że udostępnia cały tygodnik w Internecie. Już wkrótce normą stanie się, że płacimy za interesujące nas artykuły w sieci. Na polskim rynku całkiem niedawno portal gazeta.pl zaczął wprowadzać płatne treści. Dzisiaj tylko część artykułów jest za darmo, jeśli chcemy przeczytać większą ich ilość lub sięgnąć do archiwum musimy za to zapłacić. Wydawcom nie wystarczają już nikłe przychody z reklam. Normą staje się płacenie za artykuły w sieci. Pierwszym wydawcą, który wprowadził opłaty za treści był New York Times. Okazało się, że eksperyment się powiódł i osoby, które były zainteresowane gazetę nie zrezygnowały, tylko wciąż chciały ją czytać, nawet jeśli było konieczne zakupienie abonamentu. Prognozując można stwierdzić, że taka jest właśnie przyszłość prasy: nie upadnie ona, ale będzie coraz częściej czytana na komputerach albo urządzeniach mobilnych. I za to trzeba będzie zapłacić.

Tagi:

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *