Media News

Święto „Małego Głoda”

W 1999 roku serek Danone zyskał nazwę Danio. Był to rodzaj zdrobnienia – nie danie, ale „Danio”, czyli coś małego, do przekąszenia między posiłkami. Jednak sama nazwa to za mało, dlatego wprowadzono bohatera akcji, czyli małego potworka, który znika, gdy na ekranie pojawia się Danio, pyszny serek homogenizowany.

Był to potworek sympatyczny, który spodobał się odbiorcą oraz doprowadził do ocieplenia wizerunku tego produktu oraz firmy. Jest to całkiem dobry pomysł, a reklamy Danio i Mały Głód weszły do kanonu filmów reklamowych. Nie zdarza się to zbyt często. Początkowo twórcy reklamy uznali za odbiorców dzieci, później jednak reklama ta stała się reklamą rodzinną, adresowaną do wszystkich osób.

Mały Głód nadal pojawia się na ekranach w kolejnych odsłonach reklamy i jest stałym bohaterem tej marki. Zielono-żółty agresywny i złośliwy stworek wystąpił w trzydziestu spotach reklamowych, wpisując się na trwałe w historię firmy Danone. Danio zdobył szturmem polski rynek i znalazł się w menu 55 procent gospodarstw domowych, co pokazuje jak duża jest popularność tego produktu. Pojawiał się także jako maskotka dodawana do produktu, rozdawana podczas promocji, czasami sprzedawana.

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *