Mercedes-Benz zleca obsługę marketingową Omnicom Group
— 22 września, 2021Mercedes-Benz powierzył globalną obsługę marketingową Omnicom Groupe. Omnicom Group będzie zarządzać budżetem medialnym i marketingowym. W przetargu trwającym pół roku firma Omincom Group rywalizowała z Publicis Groupe.
Omnicom zajmie się przede wszystkim dalszym rozwojem mediów cyfrowych, a także wykorzystaniem danych. Co więcej, firma zajmie się działaniami z zakresu brandingu i performance marketingu.
Współpraca między markami rozpocznie się w styczniu 2022 roku. Grupa Omnicom stworzy Team X, który będzie zarządzać budżetem niemieckiej firmy. Team X zajmie się tworzeniem reklam, zakupem mediów i analizowaniem danych. Zajmie się także rozwojem marketingu indywidualnego i PR. Jednostka będzie odpowiedzialna za większość jednostek biznesowych Mercedes-Benz na ponad 40 rynkach na całym świecie.
Wcześniej Omnicom Group obsługiwał Mercedes-Benz w zakresie mediów i marketingu, a Publicis Groupe kreacją, digitalem i CRM. Niemiecka firma postanowiła połączyć działy komunikacji i marketingu oraz działania z zakresu marketingu efektywnościowego i powierzyć je jednej agencji.
Co więcej, Omnicom przejmuje dwie inne agencje, które współpracowały z Mercedes-Benz. Są to agencja cyfrowa Antoni. Będzie odgrywać „wiodącą rolę” w zespole X. Przejęcie ma zostać zakończone w pierwszym kwartale 2022 roku.
Omnicom przejmie również firmę PR OSK. Agencja będzie m.in. odgrywać wiodącą rolę w Team X. Agencja oferuje PR, media społecznościowe i inne usługi marketingowe.
1 Komentarz
Ciekawe co to zmieni w reklamach mercedesa, może być ciekawie. Mercedesy to moje ulubione auta więc będę śledzić z bardzo dużym zaciekawieniem co wymyślą 🙂