Czy Twojej firmie przyda się Customer Journey?
— 5 sierpnia, 2021Czy wiesz, co jest kluczem do sukcesu Twojej firmy? Poznanie oczekiwań i potrzeb Twoich klientów i stworzenie usług, które na nie odpowiadają. Nie ma tu miejsca na domysły czy gdybanie. Musisz zdobyć obiektywne dane, które pozwolą Ci opracować efektywne rozwiązania. Pomoże Ci w tym Customer Journey. Sprawdź, do czego dokładnie może przydać się to narzędzie w Twojej firmie.
Czym jest Customer Journey?
Głównym zadaniem Customer Journey jest odtworzenie całej ścieżki klienta wraz z analizą poszczególnych aktywności w celu ich zmiany czy optymalizacji. Świetnie sprawdzi się ono także w wyznaczaniu nowych kierunków rozwoju Twojej firmy.
Kluczowe znaczenie ma tu skrupulatna analiza wszystkich punktów styku, a także poziomu satysfakcji i kompleksowych wrażeń odbiorcy dotyczących danej usługi czy produktu. Pozwala to opracować rozwiązania, które rzeczywiście spełniają oczekiwania Twoich klientów.
Do czego możesz wykorzystać Customer Journey?
Customer Journey to narzędzie o wielu zastosowaniach – można je nawet określić mianem uniwersalnego.
Umożliwia ono optymalizację ścieżki klienta i wszystkich wspólnych punktów styku między odbiorcami, a Twoją firmą. Możesz je wykorzystać, aby rozwijać swoje usługi czy kształtować pozytywne doświadczenia swoich odbiorców.
A w czym konkretnie może Ci pomóc Customer Journey? Oto kilka przykładów:
- Odnalezieniu pomysłów na rozwój – danej usługi, produktu czy organizacji w ogóle.
- Optymalizacji kosztów dostarczanych rozwiązań.
- Poprawie satysfakcji i doświadczeń klientów.
- Zbudowaniu przewagi konkurencyjnej.
- Zaprojektowaniu lejka zakupowego.
- Odnalezieniu luk w aktualnie dostarczanych rozwiązaniach.
- Zaprojektowaniu wielokanałowej komunikacji z klientami.
Warto zdawać sobie sprawę, że Customer Journey możesz wykorzystać również do optymalizacji procesów zewnętrznych. Narzędzie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie masz do czynienia z odbiorcą jakichś usług – nie musi być nim zawsze klient w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Customer Journey przyda się więc w:
- Optymalizacji doświadczeń pracowników i kandydatów.
- Podniesieniu motywacji pracowników.
- Zaprojektowaniu procesów onboardingu i offboardingu.
Customer Journey – korzyści
Bez względu na to, do czego dokładnie wykorzystasz Customer Journey, takie działanie powinno poprawić efektywność Twojej organizacji, co z kolei powinno się przełożyć na jej wyniki finansowe.
Zgodnie z danymi zebranymi przez McKinsey firmy, które pracują nad poprawą doświadczeń klientów, notują:
- wzrost przychodów firmy o 10-15%,
- wzrost satysfakcji klienta o 20%,
- optymalizację kosztów o 15-20%
Powodzenia!
Dodaj komentarz