Media News
Customer Journey 11

Czy Twojej firmie przyda się Customer Journey?

Czy wiesz, co jest kluczem do sukcesu Twojej firmy? Poznanie oczekiwań i potrzeb Twoich klientów i stworzenie usług, które na nie odpowiadają. Nie ma tu miejsca na domysły czy gdybanie. Musisz zdobyć obiektywne dane, które pozwolą Ci opracować efektywne rozwiązania. Pomoże Ci w tym Customer Journey. Sprawdź, do czego dokładnie może przydać się to narzędzie w Twojej firmie.

Czym jest Customer Journey?

Głównym zadaniem Customer Journey jest odtworzenie całej ścieżki klienta wraz z analizą poszczególnych aktywności w celu ich zmiany czy optymalizacji. Świetnie sprawdzi się ono także w wyznaczaniu nowych kierunków rozwoju Twojej firmy.

Kluczowe znaczenie ma tu skrupulatna analiza wszystkich punktów styku, a także poziomu satysfakcji i kompleksowych wrażeń odbiorcy dotyczących danej usługi czy produktu. Pozwala to opracować rozwiązania, które rzeczywiście spełniają oczekiwania Twoich klientów.

Do czego możesz wykorzystać Customer Journey?

Customer Journey to narzędzie o wielu zastosowaniach – można je nawet określić mianem uniwersalnego.

Umożliwia ono optymalizację ścieżki klienta i wszystkich wspólnych punktów styku między odbiorcami, a Twoją firmą. Możesz je wykorzystać, aby rozwijać swoje usługi czy kształtować pozytywne doświadczenia swoich odbiorców.

A w czym konkretnie może Ci pomóc Customer Journey? Oto kilka przykładów:

  • Odnalezieniu pomysłów na rozwój – danej usługi, produktu czy organizacji w ogóle.
  • Optymalizacji kosztów dostarczanych rozwiązań.
  • Poprawie satysfakcji i doświadczeń klientów.
  • Zbudowaniu przewagi konkurencyjnej.
  • Zaprojektowaniu lejka zakupowego.
  • Odnalezieniu luk w aktualnie dostarczanych rozwiązaniach.
  • Zaprojektowaniu wielokanałowej komunikacji z klientami.

Warto zdawać sobie sprawę, że Customer Journey możesz wykorzystać również do optymalizacji procesów zewnętrznych. Narzędzie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie masz do czynienia z odbiorcą jakichś usług – nie musi być nim zawsze klient w dosłownym tego słowa znaczeniu. 

Customer Journey przyda się więc w:

  • Optymalizacji doświadczeń pracowników i kandydatów. 
  • Podniesieniu motywacji pracowników.
  • Zaprojektowaniu procesów onboardingu i offboardingu.

Customer Journey – korzyści

Bez względu na to, do czego dokładnie wykorzystasz Customer Journey, takie działanie powinno poprawić efektywność Twojej organizacji, co z kolei powinno się przełożyć na jej wyniki finansowe.

Zgodnie z danymi zebranymi przez McKinsey firmy, które pracują nad poprawą doświadczeń klientów, notują:

  • wzrost przychodów firmy o 10-15%, 
  • wzrost satysfakcji klienta o 20%, 
  • optymalizację kosztów o 15-20%

Powodzenia!

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *