Media News
pinterest pinterest

Pinterest ważny w życiu Influencerów?

Pinterest w 2020 roku radzi sobie świetnie. Dzięki zwiększonej liczbie użytkowników i rekordowemu poziomowi zaangażowania platforma jest doskonałą opcją dla Influencerów.

Biorąc pod uwagę to, co reprezentuje Pinterest, nie jest zaskakujące, że liczba użytkowników wzrosła w czasie blokady spowodowanej pandemią koronawirusa. Było to doskonałe miejsce, aby odpocząć i wyluzować. Znaleźć świetne inspiracje dla wielu dziedzin życia.

W maju dyrektor ds. Marketingu Pinteresta powiedział, że strona odnotowuje rekordowy poziom zaangażowania w globalne wyszukiwania. Wzrosły one o ponad 60% porównując do zeszłego roku. Baza użytkowników również się powiększa. Platforma ujawniła, że w wynikach za I kwartał 2020 roku ma ona 367 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Oznacza to wzrost o 32 miliony od czasu opublikowania raportu za IV kwartał 2019 roku.

Jednak w tym roku wzrosło wykorzystanie mediów społecznościowych na całym świecie. Instagram ma już miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Zatem dlaczego Influencerzy powinni zwracać uwagę na platformę Pinterest?

Warto skupić się na przyszłości

Osoby, które korzystają z Pinteresta, to ludzie lubiący planowanie. Patrzą w przyszłość, planują co mogliby zrobić, zobaczyć i kupić. 97% najpopularniejszych wyszukiwań na Pintereście jest niezwiązanych z marką. Daje to markom doskonałą okazję do zaprezentowania swoich produktów na tym kluczowym etapie, zainspirowania użytkowników Pinteresta i włączenia się w ten projekt.

Pinterest strona internetowa
Pinterest / Pixabay

Mnóstwo ludzi szuka inspiracji do zakupu nowych rzeczy. 85% cotygodniowych użytkowników Pinteresta kupuje coś na podstawie „pinów”, które widzą od daych marek.

Pinterest daje markom dostęp do niszowych segmentów. Użytkownicy mogą odkrywać każdy zakątek swoich zainteresowań, niezależnie od tego, jakie one są. Tablice na tej platformie są bardzo różnorodne.

Pinterest: zmaksymalizuj wartość swoich treści

Podczas gdy inne algorytmy społecznościowe nadają treściom dość krótki cykl życia, treści na Pintereście mogą nadal istnieć. Piny mogą być ponownie odkrywane przez użytkowników w nieskończoność. Jeśli więc jesteś marką inwestującą w piękne treści, dodanie ich do Pinteresta przedłuży jej żywotność i zmaksymalizuje jej potencjał.

Pinterest, być może nawet bardziej niż Instagram, zawiera jedne z najpiękniejszych zdjęć w Internecie. Nijakie zdjęcia produktów po prostu nie wystarczą. Dlatego treści generowane przez Influencerów są na Pintereście bardzo pożądane. Twórcy z doświadczeniem na platformie zrozumieją estetykę, dzięki której ludzie dodadzą owe zdjęcia na swoje tablice.

Pinterest smarfton
Pinterest / Pixabay

Nawet jeśli jesteś marką oferującą produkty sezonowe, które mogły zostać już wyprzedane, potencjał odkrywania marki jest nadal cenny. A ludzie nadal chętnie będą dodawać te „piny” do swoich tablic. Podobnie jak zdolność kierowania użytkownika do Twojej witryny.

Wezwania do działania

Możesz umieścić link do swojego bloga czy witryny internetowej na każdym swoim zdjęciu (pinie) i bezproblemowo zachęcić ludzi do kupna swoich produktów.

Influencerzy przyznają, że Pinterest przyciągnął do ich witryny więcej ruchu niż jakakolwiek inna sieć społecznościowa.

Pinterest: więcej opcji reklamowych

Pinterest wprowadził opcje reklamowe dla marek, tak aby móc zaangażować swoich aktywnych odbiorców. Reklamy na Pintereście wyglądają jak wszystkie inne piny z tym, że są sponsorowane. Uzyskują wtedy dodatkową widoczność w odpowiednich wynikach wyszukiwania. Możesz kierować reklamy według danych demograficznych, kategorii i zainteresowań, aby mieć pewność, że Twoja zawartość będzie dobrze widoczna.

Pinterest
Pinterest / Pixabay

Dostępne są reklamy zakupowe, przypinki produktów, opcje dynamicznego retargetingu i zakładka sklep. Aby pomóc Influencerom w korzystaniu z ich pakietu produktów reklamowych, Pinterest opublikował na początku tego miesiąca ich przewodnik reklamowy 2020.

Warto sprawdzić, czy twoi docelowi klienci korzystają z platformy Pinterest. W przypadku Pinteresta największy odsetek użytkowników to kobiety w wieku 24-35 lat.

Dla większości marek już inwestujących w influencer marketing, rozszerzenie ich strategii na świat Pinteresta nie powinno być żadnym problemem. Daje ci to możliwość rozszerzenia zasięgu pięknych treści, w które już zainwestowałeś i poprawienia swoich wyników.

Źródło: www.talkinginfluence.com

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *