Subway: kampania przeciwko firmie
— 27 lipca, 2020Fundacja Alberta Schweitzera i Open Wing Alliance chcą, aby sieć restauracji Subway poprawiła warunki chowu kurcząt, z których sprzedawane jest mięso w ich produktach.
Kampania rozpoczęła się w grudniu 2019 roku. 4 grudnia 2019 roku rozpoczęły się europejskie protesty oraz petycje. 20 organizacji z 13 krajów podjęło się przekonania sieci, aby zaczęli w lepszy sposób traktować zwierzęta.
Przez cały ten czas organizacje prowadziły rozmowy z europejskim zarządem sieci Subway. Jednak nie udało się osiągnąć żadnego porozumienia. Sieć barów szybkiej obsługi w zły sposób traktuje kurczęta hodowlane, które przeznaczane są na mięso w produktach tej firmy.
Według aktywistów, sieć restauracji szybkiej obsługi zamawia do swoich lokali kurczaki, które pochodzą z jednej z najokrutniejszych hodowli brojlerów. Okazuje się, że zwierzęta żyją w bardzo złych warunkach i umierają w męczarniach.
– Subway szczyci się stosowaniem wysokich standardów etycznych i działania zgodnie z filozofią zrównoważonego rozwoju. Niestety, fakty temu przeczą: kurczaki, które Subway serwuje w swoich kanapkach, wrapach oraz sałatkach, pochodzą z przemysłowej hodowli brojlerów. Jednej z najokrutniejszych na świecie. Dlatego wraz z koalicjantami będziemy nakłaniać Subwaya do zmiany postawy. Firma konsekwentnie unika rozmów na temat dobrostanu kurcząt. A my nie możemy godzić się na cierpienie milionów tych zwierząt – powiedziała Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.
Kampania przeciwko firmie
Wiosną tego roku, w związku z pandemią spowodowaną pandemią koronawirusa, wstrzymano kampanię przeciwko sieci restauracji Subway. W związku z tym akcja została wstrzymana do momentu aż sytuacja się nie poprawi.
– W marcu wstrzymaliśmy naszą kampanię przeciwko sieci Subway, nie chcąc narażać nikogo na większe ryzyko infekcji i chcąc uniknąć pogarszania się niestabilnej sytuacji ekonomicznej franczyzobiorców. Jednakże biorąc pod uwagę to, iż branża gastronomiczna była w stanie wznowić swoją działalność w wielu częściach Europy, a Subway ma ugruntowaną pozycję w zakresie łańcucha dostaw, postanowiliśmy wznowić naszą kampanię. Nie pozwolimy się uciszyć i będziemy dążyć do podtrzymania presji, ponieważ kurczęta sprzedawane przez sieć Subway w Europie cierpią nieprzerwanie – powiedziała Karolina Kunda-Kuwieckij, communication & campaigns manager w Fundacji Alberta Schweitzera.
W dniach 22-29 lipca odbywa się ogólnoeuropejski tydzień protestów online. Ludzie protestują głównie w mediach społecznościowych. Protesty skierowane będą do europejskich biur sieci Subway.
Open Wing Alliance chce, aby firma wprowadziła wyższe standardy traktowania zwierząt. Głównie dla brojlerów – kurcząt hodowanych na mięso. Dotyczy to Europy, Bliskiego Wschodu, jak i Afryki.
Open Wing Alliance wzywa sieć restauracji do dołączenia do firm, które już przyjęły Europejskie Zobowiązanie na rzecz Kurcząt. Tę petycję w sprawie losu kurcząt od grudnia 2019 roku podpisało już ponad 170 tysięcy osób. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Subway wprowadził wyższe standardy chowu brojlerów już w 2017 roku.
Fundacja Alberta Schweitzera chce doprowadzić do zakończenia chowu przemysłowego zwierząt i nakłonienie ludzi do diety roślinnej. Najważniejszą zasadą i filozofią pracy Fundacji Alberta Schweitzera jest Poszanowanie Życia. Popularne kampanie tej fundacji to m.in. „Polska bez klatek” czy „Tydzień na weganie”.
Subway – sieć restauracji fast food
Subway to nazwa sieci franczyzowych barów szybkiej obsługi. Oferują przede wszystkim kanapki, sałatki oraz wrapy.
Firma należy do Doctor’s Associates, Inc. i posiada 42 500 barów w 111 krajach (stan na marzec 2019). Wszystkie lokale działają na zasadzie franczyzy i są własnością franczyzobiorców. Subway jest jedną z trzech największych marek barów szybkiej obsługi pod względem liczby lokalizacji.
Dodaj komentarz