Aleksandra Karasińska redaktor naczelną „Forbes Women”
— 17 czerwca, 2021Aleksandra Karasińska objęła stanowisko redaktor naczelnej magazynu Forbes Women. Dotychczas była redaktor prowadzącą.
Aleksandra Karasińska będzie odpowiedzialna m.in. za politykę redakcyjną magazynu, a także za koordynację i nadzór nad doborem treści pod marką „Forbes Women” do serwisów płatnych. Co więcej, do jej obowiązków będzie należeć: wdrażanie nowych produktów wydawniczych oraz rozwijanie nowych formatów wideo oraz audio marki w obszarze paid content. Karasińska będzie podlegać bezpośrednio Marcinowi Bieglukowi, dyrektorowi generalnemu portfolio prasowego. Karasińska od lipca 2020 roku jest także dyrektorką programową treści płatnych i nadal będzie odpowiedzialna za koordynację oraz nadzór nad rozwojem treści redakcyjnych w serwisach płatnych Ringier Axel Springer Polska.
Aleksandra Karasińska ma 20-letnie doświadczenie w branży medialnej. Od 2019 roku jest redaktor prowadzącą magazynu „Forbes Women”. Pracowała również w Radiu Wolna Europa, Radiu Zet, a także w stacji TVN24 i Polsat. Była związana również z CNN i CNN Radio. W tygodnikach „Wprost” i „Newsweek” przez wiele lat była zastępczynią redaktora naczelnego. Stworzyła i redagowała miesięcznik popularnonaukowy „Newsweek Historia”. Co więcej, prowadzi podcast „Forbes Women”. Jest wykładowczynią na uniwersytecie SWPS, gdzie uczy dziennikarstwa internetowego i wykłada na Digital Media Campus.
Nową redaktor prowadzącą została Magdalena Papuzińska-Mill. W dwumiesięczniku „Forbes Women” zaczęła pracować w kwietniu 2021 roku.
1 Komentarz
Bardzo ale to bardzo dobrze, że coraz więcej kobiet w Polsce otrzymuje tak wysokie stanowiska. Kobieta ma talent, dryg i smykałkę, dlatego też będzie dobrze prowadzić to pismo, a jednocześnie da mu zasłużoną renomę. Warto na pewno wspierać tego typu działania i zachęcać młode babki do tego, aby mierzyły wysoko. Im więcej kobiet będzie w takich działaniach brało udział, tym lepiej! Oczywiście, równowaga być musi, ale kobiecie pismo rządzone kobiecą ręką jest bardziej autentyczne.