Rynek prasowy przeżywa zmiany
— 3 października, 2014Polski rynek prasowy przeżywa zmiany. Pojawiają się na nim nowe pisma, także te adresowane do grup marginalizowanych – 30 października 2014 roku na rynku pojawi się magazyn „Pride”, czyli pismo dla gejów. Jeszcze kilka lat temu nie byłoby to możliwe, dzisiaj jednak Polska musi stać się coraz bardziej tolerancyjnym krajem. Musi, ponieważ takie są wymogi Unii Europejskiej, której nasz kraj jest członkiem od 10 lat.
Pismo adresowane dla mniejszości jest promowane jako czasopismo dla świadomych mężczyzn. Pozwoli ono wprowadzić LGBT, czyli środowisko mniejszości seksualnych, do obiegu. „Pride” promowany jest jako magazyn wysokiej jakości, zawierający interesujące teksty. Dzięki takim pismom środowiska gejowskie zyskają też świadomość oraz tożsamość. Pomysł pojawił się prawie cztery lata temu, zaczęto go wcielać w życie trzy lata temu, ale dopiero teraz wkracza na rynek. Jest to pismo inne od amerykańskich tytułów, ale na pewno rozpęta pewną dyskusję w Polsce, kraju, któremu nadal do tolerancji jest dość daleko. Tytuł magazynu jest znamienny, znaczy „duma” i jest pewnym sygnałem, że odmienna orientacja seksualna może być powodem do tego właśnie uczucia.
Dodaj komentarz