Media News

Lubimy czytać poradniki – „Dobre Rady” na czele

Jak wynika z najnowszych badań statystycznych, pozycja lidera sprzedaży wśród miesięczników poradnikowych należy do „Dobrych Rad”. Wzrost zainteresowania czytelników zanotował natomiast „Poradnik Domowy”, a najwięcej stracił „Świat Kobiety”. Tak wyglądają najnowsze rankingi czytelnicze i sprzedażowe przeprowadzone przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” w pierwszym miesiącu 2014 roku wyniosła 349 761 egzemplarzy, czyli o 11, 87 procent mniej niż w styczniu roku ubiegłego.

Trzecie miejsce w ubiegłym roku zajmowała „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), a obecnie znajduje się na miejscu drugim. Wynik tego miesięcznika w sprzedaży wyniósł 322 983 egzemplarzy. Jest jednak mniejszy niż w roku ubiegłym o 0, 46 procenta. Trzecie miejsce na podium zajął „Poradnik Domowy” wydawany przez Edipresse Polska. Rok wcześniej to wydawnictwo uplasowało się na miejscu czwartym. „Poradnik Domowy” zwiększył swoją sprzedaż o 6, 37 procent do 320 998 egzemplarzy. I jest to jedyny wzrost jak wynika z przeprowadzonych badań. Taki wzrost może być wynikiem ubiegłorocznego odświeżenia szaty graficznej wydawnictwa i zawartości merytorycznej tego tytułu. Na czwartym miejscu znalazł się w rankingu „Świat Kobiety” – Wydawnictwo Bauer. Jak wynika z danych, końcowy efekt sprzedażowy tego tytułu zmniejszył się najbardziej ze wszystkich tytułów branych pod uwagę w badaniu. Jego sprzedaż spadła o 19, 01 procent. Rok wcześniej miesięcznik ten zajmował w rankingu miejsce drugie.

Kolejne miejsca zajęły następujące tytuły prasowe: nowy miesięcznik „Cała Ty” (Phoenix Press). Jego sprzedaż ogółem w styczniu bieżącego roku wyniosła 172 367 egzemplarzy. „Cała Ty” to pozycja poradnikowa z prawdziwymi opowieściami. Grupą docelową są kobiety, które skończyły 40 lat. Tytuł zaistniał na rynku 24 lipca 2013 roku.

Ogólnym wzrostem sprzedaży wśród miesięczników poradnikowych pochwalić się mogła jeszcze „Olivia” – pozycja Wydawnictwa Bauer. Największy spadek zaliczyła tutaj „Kobieta i Życie”. Jej sprzedaż zmniejszyła się 22, 76 proc. Kolejny ranking już w czerwcu 2014 roku.

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *