
Mobilni Polacy
— Maj 15, 2014Przeszło 5 procent Polaków korzysta z mobilnego internetu w tabletach i smartfonach. Jednak ten wynik jest poniżej średniej światowej, która wynosi 12 procent. W porównaniu do innych państw Starego Kontynentu nie wypadamy najgorzej. Takie wnioski można wyciągnąć z badania Mindreader. Najczęściej serfujemy w sieci wykorzystując laptopy. Aby sprawdzić pocztę i przeczytać bieżące informacje. Aż 66 procent ludzi przynajmniej raz w tygodniu loguje się do serwisów społecznościowych.
Raport przygotowała Mindshare Polska. Z badania wynika, że najpopularniejsze medium w Polsce to telewizja. Coraz więcej Polaków korzysta z płatnych propozycji – 74 procent badanych deklaruje korzystanie z płatnego abonamentu u dostawców prywatnych. Zaskakuje to, że radio i czasopisma są popularniejsze niż internet. Badanie pokazuje, że sieć internetowa to głównie źródło informacyjne. Polacy w mniejszym stopniu postrzegają ją jako narzędzie do komunikacji i rozrywki. 84 procent internautów wykorzystuje internet do sprawdzenia poczty i informacji. By wiedzieć co dzieje się na świecie.
Z siecią internauci łączą przez komputer stacjonarny lub laptopem. 5 procent serfuje w sieci korzystając z smartfona. W porównaniu do średniej światowej wypadamy blado, jednak w Europie należymy do liderów. „Mądre telefony” zapewniają użytkownikom rozrywkę. W mniejszym stopniu złączą one do informacji, elektronicznej bankowości. Wśród zwolenników mobilnego internetu występuje specyficzne zachowanie. Nie czytają pełnych treści, lecz tylko nagłówki. Podkreślają jednak, że wiedza to potęga.
Polacy dbają o finanse i zdrowie. Często sprawdzają stan konta korzystając z telefonu. Podobne zachowania deklarują Niemcy i Hiszpanie. Wskaźniki procentowe są zbliżone. Ta wiedza może być wykorzystana przez reklamodawców – być może poświęcą większą uwagę internautom mobilnym i jednocześnie zwiększą budżety na kampanie reklamowe adresowane do posiadaczy „mądrych telefonów”.
Badanie opisuje zachowanie polskich internautów. Wyróżnia ich skłonność do krytykowania. Z raportu wyjawia się obraz polskich internautów, którzy są młodzi, ambitni, ale brakuje im pewności . Największą wadą Polaków jest skłonność do krytykowania wszystkich i wszystkiego. Internauci spędzają znacznie więcej czasu na wartościowaniu i ocenianiu niż na czynnościach twórczych. Do tej konkluzji pasuje stare polskie powiedzenie „łatwiej coś zniszczyć niż zbudować”. W sieci Polacy chętnie rozmawiają i podtrzymują relacje. W porównaniu do innych narodów, które wzięły udział w badaniu, Polacy częściej korzystają z komunikatorów. Przynajmniej raz w tygodniu z portali społecznościowych korzysta aż 66 procent ankietowanych.
Polacy są aktywni w sieci, korzystają z nowinek technologicznych. Wypadamy dobrze na tle państw rozwijających się. Jednakże do społeczeństw nowoczesnych z bogatszych państw ciągle nam brakuje. Dystans jest duży, szczególnie jeśli jako punkt odniesienia weźmiemy Japonię, Hongkong lub Koreę Południową.
Polacy często korzystają z bankowości elektronicznej, bo aż 70 procent badanych przynajmniej raz loguje się na swoje bankowe konto online. Tym sposobem Polacy sprawdzają stan konta i wykonują przelewy. Jednak w porównaniu do liderów stosunkowo rzadko wykorzystujemy bankowość mobilną.
O autorze
Podobne artykuł
Feed
tyuty
Kalendarz
Grudzień 2019 P W Ś C P S N « Paź 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Tagi
adblock amazon android Apple Areo2 ATM Grupa bilbordy CamText czasopisma Działaj albo Giń! Eurosport facebook fire tv fox Galaxy Tab 4 gazeta google Iphone Lakma marketing szeptany Małgorzata Rozenek mobile National Geographic Channel oglądalność Perfekcyjna Pani Domu Perlux poradniki poznań premiera Prima aprilis reality show reklama Rmf fm rocznica Samsung Sidolux tablet TVN24 TVN24 Biznes i Świat Tvp 1 viral Warsaw Shore Wings for Life World Run youtube zawód amerykanin
Dodaj komentarz