Media News

Mobilni Polacy

Przeszło 5 procent Polaków korzysta z mobilnego internetu w tabletach i smartfonach. Jednak ten wynik jest poniżej średniej światowej, która wynosi 12 procent. W porównaniu do innych państw Starego Kontynentu nie wypadamy najgorzej. Takie wnioski można wyciągnąć z badania Mindreader. Najczęściej serfujemy w sieci wykorzystując laptopy. Aby sprawdzić pocztę i przeczytać bieżące informacje. Aż 66 procent ludzi przynajmniej raz w tygodniu loguje się do serwisów społecznościowych.

Raport przygotowała Mindshare Polska. Z badania wynika, że najpopularniejsze medium w Polsce to telewizja. Coraz więcej Polaków korzysta z płatnych propozycji – 74 procent badanych deklaruje korzystanie z płatnego abonamentu u dostawców prywatnych. Zaskakuje to, że radio i czasopisma są popularniejsze niż internet. Badanie pokazuje, że sieć internetowa to głównie źródło informacyjne. Polacy w mniejszym stopniu postrzegają ją jako narzędzie do komunikacji i rozrywki. 84 procent internautów wykorzystuje internet do sprawdzenia poczty i informacji. By wiedzieć co dzieje się na świecie.

Z siecią internauci łączą przez komputer stacjonarny lub laptopem. 5 procent serfuje w sieci korzystając z smartfona. W porównaniu do średniej światowej wypadamy blado, jednak w Europie należymy do liderów. „Mądre telefony” zapewniają użytkownikom rozrywkę. W mniejszym stopniu złączą one do informacji, elektronicznej bankowości. Wśród zwolenników mobilnego internetu występuje specyficzne zachowanie. Nie czytają pełnych treści, lecz tylko nagłówki. Podkreślają jednak, że wiedza to potęga.

Polacy dbają o finanse i zdrowie. Często sprawdzają stan konta korzystając z telefonu. Podobne zachowania deklarują Niemcy i Hiszpanie. Wskaźniki procentowe są zbliżone. Ta wiedza może być wykorzystana przez reklamodawców – być może poświęcą większą uwagę internautom mobilnym i jednocześnie zwiększą budżety na kampanie reklamowe adresowane do posiadaczy „mądrych telefonów”.

Badanie opisuje zachowanie polskich internautów. Wyróżnia ich skłonność do krytykowania. Z raportu wyjawia się obraz polskich internautów, którzy są młodzi, ambitni, ale brakuje im pewności . Największą wadą Polaków jest skłonność do krytykowania wszystkich i wszystkiego. Internauci spędzają znacznie więcej czasu na wartościowaniu i ocenianiu niż na czynnościach twórczych. Do tej konkluzji pasuje stare polskie powiedzenie „łatwiej coś zniszczyć niż zbudować”. W sieci Polacy chętnie rozmawiają i podtrzymują relacje. W porównaniu do innych narodów, które wzięły udział w badaniu, Polacy częściej korzystają z komunikatorów. Przynajmniej raz w tygodniu z portali społecznościowych korzysta aż 66 procent ankietowanych.

Polacy są aktywni w sieci, korzystają z nowinek technologicznych. Wypadamy dobrze na tle państw rozwijających się. Jednakże do społeczeństw nowoczesnych z bogatszych państw ciągle nam brakuje. Dystans jest duży, szczególnie jeśli jako punkt odniesienia weźmiemy Japonię, Hongkong lub Koreę Południową.

Polacy często korzystają z bankowości elektronicznej, bo aż 70 procent badanych przynajmniej raz loguje się na swoje bankowe konto online. Tym sposobem Polacy sprawdzają stan konta i wykonują przelewy. Jednak w porównaniu do liderów stosunkowo rzadko wykorzystujemy bankowość mobilną.

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *