Media News
Coca-Cola

Coca-Cola zapowiada usunięcie marek ze słabymi wynikami

Coca-Cola zapowiada usunięcie marek, które mają słabe wyniki. Chce usunąć ze swojej oferty te marki, które „nie działają” bądź mają po prostu słabe wyniki. Coca-Cola chce wyjść z pandemii szybciej niż konkurenci i globalna gospodarka. W związku z tym planuje usprawnić proces wprowadzania różnych innowacji.

Firma Coca-Cola chce ograniczyć liczbę tzw. „marek zombie”. Chce skupić się na tych największych i najbardziej dochodowych liniach.

Musimy lepiej radzić sobie z pielęgnowaniem i rozwijaniem mniejszych i trwalszych propozycji oraz wycofywaniem „marek zombie” – powiedział podczas ostatniej telekonferencji z inwestorami, dyrektor generalny firmy James Quincey.

Aktualnie Coca-Cola posiada około 400 marek głównych. Firma przyznaje jednak, że ponad połowa z nich to marki krajowe o bardzo małej skali. Stanowią one jedynie 2 procent całkowitych przychodów firmy. Te dodatkowe marki, mimo tego, że są bardzo małe, nadal wymagają inwestycji. Ze względu na to, te większe marki, nie są wystarczająco dofinansowane.

Coca-Cola chce ograniczyć inwestycję w mniejsze marki

Dyrektor generalny firmy zapowiedział, że skieruje zasoby na te, które mają większe możliwości rozwoju.

Coca-Cola w butelce
Coca-Cola / fot. Pixabay

Coca-Cola od 2019 roku stosuje trójstopniowy system dla swoich marek.

  • Liderzy – największe marki
  • Odkrywcy – z nimi firma chce zdobywać rynki
  • Pretendenci – mają zdolność rozwoju, aby zostać liderami.

Kryterium sukcesu dla odkrywcy to bardzo szybki rozwój i rozpoczęcie pozyskiwania bardzo zaangażowanych i lojalnych konsumentów. Co powoduje, że kategoria jest niewielka. Dla pretendentów jest to możliwość zdobycia wystarczającego udziału w rynku, który, jak sądzimy, z czasem może osiągnąć pozycję lidera. Gdzie istnieje zarówno skala, jak i korzystniejsze marże – powiedział Quincey.

Coca-Cola jednak nie chce przestać wprowadzać ani innowacji, ani nowych marek. Chce natomiast usprawniać swoje inwestycje, a także doprowadzać do nowych, które przede wszystkim mogą być skalowane regionalnie lub globalnie.

puszki Coca-Cola
puszki Coca-Cola / fot. Pixabay

Coca-Cola stara się wyjść z kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. Był to trudny kwartał dla firmy. Sprzedaż Coca-Coli w drugim kwartale spadła o 27 procent rok do roku. Stanowi największy kwartalny spadek sprzedaży od 10 lat.

Według dyrektora generalnego firmy istnieje jednak „poczucie optymizmu” związane z przyszłością. Firma „stara się wykorzystać ten kryzys do przyspieszenia transformacji biznesowej, która już się rozpoczęła”.

Jesteśmy pewni, że wyjdziemy silniejsi. Zdobędziemy więcej konsumentów, zdobędziemy udziały, wzmocnimy nasz wpływ na interesariuszy i usprawnimy naszą organizację, aby wygrywać w przyszłości – dodał Quincey.

Wymienił pięć priorytetów, które mają kierować firmą na przyszłość. Są to: priorytetyzacja najsilniejszych marek, zwiększenie skuteczności i wydajności marketingu. A także wzmocnienie zarządzania wzrostem przychodów, poprawę łańcucha dostaw i ewolucję organizacji.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *