Lokowanie produktu w serialu TVP ukarane
— 29 września, 2014Lokowanie produktu, czyli pokazywanie produktu w filmie wpisało się na trwałe w seriale oraz inne produkcje telewizyjne i filmowe. Jednak zbyt oczywiste lokowanie produktu może być ukarane i tak się stało w tym przypadku. Gdy na przykład nienaturalnie wkomponowany jest produkt w treść filmu to może stać się podstawą kary.
Tak stało się w przypadku Klanu, serialu polskiego emitowanego od 1997 roku, w którym smarowano chleb Smakowitą Pajdą, pokazano opakowanie produktu i zachwalano jego smak. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uznała, że dialog bohaterów serialu prezentował produkt, a nie wpisywał się naturalnie w treść serialu. Efektem było ukaranie nadawcy tego odcinka popularnego serialu wysoką karą finansową, czyli 50 tys. złotych. Jest to pierwszy taki przypadek w historii Telewizji Polskiej. Zatem drżyjcie twórcy serialu i uważajcie, co emitujecie. Product placement, czyli lokowanie produktu, jest popularne, ale musi być realizowane subtelnie, delikatnie wplecione w treść serialu lub filmu. Film nie może być pretekstem do prezentacji reklam i artykułów. Produkty muszą być wplecione naturalnie w przebieg fabuły danego obrazu filmowego. W innym przypadku może to mieć konsekwencje podobne do wyżej opisanych.
Dodaj komentarz