Instagram – najbardziej przyjazna aplikacja dla biznesu
— 24 lipca, 2020Instagram jest bardzo popularny w ostatnich latach. Ludzie uwielbiają przeglądać tę aplikację. Ze względu na zwiększoną liczbę użytkowników, a także inspirujące zdjęcia na Instagramie, aplikacja jest idealna dla handlu i biznesu. Jest to najbardziej przyjazna dla biznesu aplikacja społecznościowa. Dlaczego?
Instagram: promowane treści
Instagram umożliwia swoim użytkownikom promowanie treści w całej aplikacji. Za niewielką opłatą użytkownicy mogą wyświetlać swoje posty na wielu stronach użytkowników. Te posty mogą również trafić do tych, którzy najprawdopodobniej będą wchodzić w interakcję z kontem na Instagramie i śledzić stronę.
Ponadto użytkownicy Instagrama mogą łączyć produkty ze zdjęciami w swoich postach. Jest to bardzo przyjazne narzędzie dla handlu. Pozwala konsumentom szybko uzyskać informacje o oglądanym produkcie. Ważne są również polubienia. Im więcej polubień, tym więcej osób będzie zaintrygowanych postem o produkcie. Informując Instagram do kogo dany użytkownik chce dotrzeć, a także o jego budżecie i czasie trwania promocji, aplikacja może stworzyć promowany post, który najlepiej pasuje do danej osoby.
Influencerzy na Instagramie
Nowością w marketingu w mediach społecznościowych jest wykorzystywanie Influencerów. Instagramerzy, którzy mają dużą liczbę obserwujących mogą zaprezentować produkty na swoich stronach. Będzie to bardzo opłacalne. Gwiazdy takie jak Kim Kardashian czy Vanessa Hudgens zarabiają duże pieniądze za publikowanie reklam na swoich profilach na Instagramie. Firmy nie muszą jednak płacić wysokich kosztów za celebrytów. Mogą korzystać z mikroinfluencerów.
Mikroinfluencerzy mają tysiące obserwujących, ale nie tak wielu, aby byli publicznie rozpoznawani. Ci wpływowi mają określone zainteresowania, które pomagają markom sprzedawać swoje produkty za ich pośrednictwem. Ponieważ mają lojalnych fanów ze względu na swoją wiedzę, osoby te cieszą się zaufaniem, ale są niedrogie. Jeśli produkt firmy pojawi się w poście Influencera, więcej osób z pewnością go zobaczy i dojdzie do handlu. Przedsiębiorcy i firmy mogą osiągnąć wyższy poziom wpływu, otrzymując więcej obserwujących i polubień, co można łatwo zrobić, publikując ciekawe i pouczające treści na Instagramie. Influencerzy mogą naprawdę pomóc początkującym Instagramerom, którzy jeszcze nie znaleźli swoich odbiorców.
Instagram: Niesamowite efekty wizualne
Kolejnym świetnym aspektem Instagrama są elementy wizualne.
Zdjęcia
Najprostszym obrazem, z którego może skorzystać osoba na Instagramie, jest zdjęcie. Zdjęcia dają unikalny i podstawowy obraz tego, czym jest produkt. Firmy mogą dodatkowo zachęcić widzów, dodając do zdjęcia filtry, naklejki i inne elementy wizualne. Można również dodać wiele zdjęć do jednego posta. Instagram ma wiele wspaniałych funkcji, które pomagają zdjęciom tworzyć niesamowite historie.
Filmy i boomerangi
Filmy to kolejny prosty, ale skuteczny rodzaj wizualny. Widzowie raczej nie będą się łatwo męczyć filmami udostępnianymi na Instagramie. Zawsze mogą znaleźć coś bardziej interesującego dla siebie. Filmy pomagają uwydatnić dynamikę strony. Boomerang to kolejny świetny aspekt wizualny w aplikacji. Boomerang jest jak obrazek, ale zapętla się do tyłu – zupełnie jak bumerang. Dzięki temu posty na Instagramie są nieco ciekawsze, mogą być zabawne.
Zaangażowanie w jakość
Ludzie potrafią wymawiać slogany z głowy, ale rzadko znają założyciela czy właściciela tej firmy. Instagram eliminuje kompromis między twórcą a konsumentem. Mogą rzucić okiem na to, czym jest biznes i ludzi, którzy go wspierają. Ludzie decydują się kupować produkty marki, gdy jej ufają. Instagram pomaga budować to zaufanie.
Jak wspomniano wcześniej, ludzie chcą znaleźć osobowość stojącą za biznesem. Można to osiągnąć dzięki wyższej jakości zaangażowania online. Instagram pozwala korporacjom rozmawiać bezpośrednio z konsumentami na wiele sposobów.
Instagram: „Stories”
„Stories” na Instagramie pozwalają ludziom na chwilę podzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami. Są dostępne przez 24 godziny. Widzowie chcą zobaczyć, co robią na co dzień użytkownicy Instagrama, których obserwują. Jest to korzystne dla firm, ponieważ pomaga im promować siebie, a jednocześnie angażuje odbiorców. „Stories” mają również wiele funkcji, które można wykorzystać, docierając do odbiorców.
Są to np.:
- Ankiety
- Pytania
- Udostępnianie muzyki i wpisów
- Lokalizacja
- Filtry
Polubienia i komentarze
Inną formą zaangażowania są polubienia i komentarze. Instagramerzy chcą otrzymywać polubienia. Chcą być wysłuchani. Lubiąc i komentując posty, Instagramerzy rzucają wyzwanie innym, aby zrobili to samo, co pomoże zwiększyć ich wskaźniki zaangażowania. To dodatkowo wpaja przekonanie, że ich Instagram jest ważny i że inni ludzie powinni śledzić, i polubić te biznesowe rzeczy.
Instagram zmienił sposób działania reklam i promocji. Po co tracić czas i pieniądze na 30-sekundową reklamę, skoro ta sama reklama mogłaby zostać opublikowana na Instagramie? Instagram to najbardziej przyjazna dla handlu aplikacja ze względu na promowane treści, wpływowe osoby, elementy wizualne, atrakcyjny styl i historie. Kiedy firmy zaczną ufać Instagramowi, zrozumieją, że to świetny sposób na poznanie ich nazwy, marki i produktu. Do tego czasu mogą pracować nad wyświetlaniem swoich postów.
Źródło: moderndiplomacy.eu
Dodaj komentarz