Media News
facebook

Dokąd zmierza Facebook?

W przeciągu kilku ostatnich miesięcy można zauważyć, że serwis społecznościowy Facebook przeżywa liczne zmiany – są przygotowywane nowe mobilne rozwiązania, pojawia się dość drażliwa sprawa z przekształceniem wyglądu głównej strony. Modyfikacja dizajnu strony głównej miała sprawić, że użytkownicy będą mniej czasu spędzać na podstronach, a jednocześnie szybciej będą wyszukiwać informacje np. na temat czekających ich wydarzeń. Skąd wziął się pomysł na wprowadzenie zmian?

W dużej mierze było to spowodowane faktem, że internauci, którzy nie korzystają z dużych monitorów o znacznej rozdzielczości nie byli w stanie od razu wyświetlić jakiejś aktywności (np. udziału w imprezie), tylko musieli przewijać stronę, co powodowało ich irytację. Jednak w takim wypadku można stwierdzić, że Facebook od początku był źle zaprojektowany – wzięto pod uwagę tylko użytkowników, korzystających z dużych komputerów, co jak wiadomo jest mitem. Nowy wygląd sprawia, że treści reklamowe są mniej widoczne. Jest to oczywiście dobra wiadomość dla zwykłych internautów, ale kiedy okaże się, że spada widoczność oraz skuteczność reklam na pewno dojdzie do protestu ze strony firm.

Aktualnie jedną z bardziej istotnych zmian jest nowa forma wyświetlania zdjęć – są one bardziej widoczne i większe. Często tekst jest wyświetlany na fotografii. W lewej kolumnie pojawił się nowy podział, pozwalający sprawdzić co słychać np. tylko u naszych znajomych ze szkoły albo wyłącznie na stronach, które polubiliśmy. Dzięki temu będziemy mogli wyświetlać takie informacje, które naprawdę nas interesują. Generalnie nowy wygląd jest korzystny dla użytkowników urządzeń mobilnych. Jednak od początku wprowadzanych modyfikacji głównego widoku, internauci aktywnie wyrażali swoje niezadowolenie – aktualnie można znaleźć nawet wtyczki, pozwalające na to, aby Facebook powrócił do starego widoku. Cieszą się one sporym zainteresowaniem. Kolejną istotną informacją związaną ze zmianami, jakimi ostatnio zajmuje się Facebook jest nowy algorytm, związany z wyświetlaniem treści. Ma on sprawić, że w momencie kiedy użytkownik pominął jakieś treści ma szansę do nich wrócić. Zgodnie z założeniami powinno dojść do większego usystematyzowanie wyświetlanych informacji, tak aby osoby, które przez kilka dni nie korzystały z Facebooka miały szansę być na bieżąco. Jak widać wiele spraw zostało usystematyzowanych i rozwiniętych. Można jednak czasami odnieść wrażenie, że nie do końca wiadomo, gdzie zmierza Facebook, a część nowości, jakie wprowadza ma charakter losowy.

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *