Media News
media społecznościowe social media

Media społecznościowe – ponad połowa ludzkości korzysta z platform

Media społecznościowe uzyskały gwałtowny wzrost, gdy świat został zablokowany przez pandemię koronawirusa.

Nowy raport Digital 2020 (z lipca) „Global Statshot z Hootsuite” i „We Are Social” ujawnia, że ponad połowa światowej populacji korzysta obecnie z mediów społecznościowych.

Analiza „DataReportal” pokazuje, że 3,96 miliarda ludzi korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Stanowi to około 51% światowej populacji. Liczba użytkowników na całym świecie wzrosła o ponad 10% w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Od lipca 2019 roku liczba użytkowników wzrosła do 376 milionów. Przekłada się to na prawie 12 nowych użytkowników na sekundę. Sugeruje to, że liczba użytkowników rośnie dziś jeszcze szybciej niż na początku 2020 roku.

Statystyki w różnych regionach

Historia różni się jednak znacznie w zależności od położenia geograficznego. Prawie 70% całej populacji Ameryki Północnej korzysta obecnie z mediów społecznościowych, w porównaniu z zaledwie 7% w Afryce Środkowej.

Różni się to również w zależności od płci. Dane sugerują, że obecnie na każdą kobietę korzystającą z mediów społecznościowych przypada prawie 1,2 mężczyzny. Zależy to też od regionu.

Social Media
Social Media / Pixabay

Kobiety stanowią ponad połowę wszystkich użytkowników social mediów w Ameryce Północnej. Jednak zaledwie jedną czwartą (25%) użytkowników w Azji Południowej.

W całej Afryce kobiety również mniej korzystają z mediów społecznościowych. Stanowią mniej niż 2 na 5 użytkowników mediów społecznościowych w regionie.

Jaka platforma najpopularniejsza?

Ludzie korzystają z szerszej gamy platform mediów społecznościowych niż kiedykolwiek wcześniej. Najnowsze dane z „GlobalWebIndex” pokazują, że typowy użytkownik mediów społecznościowych jest teraz członkiem prawie 9 różnych platform.

Liczba ta prawdopodobnie została zwiększona przez blokadę spowodowaną pandemią koronawirusa. Ludzie wówczas spędzali znaczną ilość czasu, korzystając z mediów społecznościowych i wypróbowując nowe aplikacje.

Facebook nadal dominuje w rankingach najpopularniejszych platform mediów społecznościowych na świecie. „Podstawowa” platforma firmy ma obecnie ponad 2,6 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Natomiast 2 miliardy ludzi korzysta z najpopularniejszej platformy komunikatorów – WhatsApp.

WhatsApp
WhatsApp / Pixabay

Instagram również odnotował imponujący wzrost w ostatnich tygodniach. Najnowsze dane firmy dotyczące odbiorców reklam wskazują, że z platformy korzysta obecnie ponad 1,08 miliarda ludzi każdego miesiąca.

Warto jednak podkreślić, że wielu odbiorców tych platform się pokrywa. Dane z „GlobalWebIndex” sugerują, że tylko niewielka część bazy użytkowników każdej platformy jest unikatowa. Ponad 95% użytkowników Facebooka w wieku od 16 do 64 lat zgłasza, że korzysta z co najmniej jednej innej platformy społecznościowej.

Liczba ta jest jeszcze wyższa w przypadku mniejszych platform. Najnowsze dane wskazują, że marketerzy mogą teraz dotrzeć do ponad 99% użytkowników Snapchata, Twittera i TikToka za pośrednictwem innych platform.

Media społecznościowe – jak często z nich korzystamy?

Najnowsze badania wskazują również, że ludzie spędzają coraz więcej czasu, korzystając z social mediów. „GlobalWebIndex” odkrył, że ponad 40% użytkowników Internetu spędzało więcej czasu w mediach społecznościowych w ostatnich miesiącach.

Instagram
Instagram / Pixabay

Firma informuje również, że użytkownicy mediów społecznościowych spędzają obecnie średnio 2 godziny i 20 minut dziennie, korzystając z mediów społecznościowych.

Jednak te dane opierają się na ankietach przeprowadzonych między styczniem a marcem tego roku. Istnieje duża szansa, że fala blokad związanych z pandemią koronawirusa sprawi, że ludzie będą spędzać jeszcze więcej czasu na korzystaniu z mediów społecznościowych każdego dnia.

Media społecznościowe – ulubione zajęcia online

Zachowania ludzi w mediach społecznościowych również się rozwinęły. Dane z „GlobalWebIndex” pokazują, że utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną jest głównym celem korzystania z mediów społecznościowych.

Ponad połowa respondentów ankiety przeprowadzonej przez „Reuters Institute w Digital News Report 2020” twierdzi, że media społecznościowe służą im do uzyskania najświeższych wiadomości z kraju i świata.

Nawiązując do „GlobalWebIndex” „bycie na bieżąco ze sprawami bieżącymi” jest największą motywacją do korzystania z mediów społecznościowych na poziomie globalnym.

„Wypełnianie wolnego czasu” oraz „znajdowanie zabawnych i rozrywkowych treści” to drugi i trzeci najczęściej wymieniany powód korzystania z mediów społecznościowych.

Kolejnym powodem korzystania z mediów społecznościowych jest chęć dowiadywania się o produktach i usługach.

W skali globalnej sieci społecznościowe są obecnie drugim najpopularniejszym miejscem docelowym dla Internautów poszukujących informacji o markach. Jedynie wyszukiwarki są używane przez większą liczbę osób.

Jednak sieci społecznościowe już wyprzedziły wyszukiwarki wśród młodszych odbiorców. Ponad połowa Internautek w wieku 16-24 lat twierdzi, że korzysta z sieci społecznościowych podczas wyszukiwania informacji o usługach. Dla porównania 46% twierdzi, że korzysta z wyszukiwarek.

TikTok
TikTok / Pixabay

Media społecznościowe są obecnie bardzo ważne w życiu wielu ludzi. Marketerzy i osoby odpowiedzialne za komunikację powinny szerzej zastanowić się nad tym, gdzie media społecznościowe wpisują się w ich plany.

Media społecznościowe stają się coraz bardziej „warstwą”, która przenika prawie każdy aspekt codziennego życia naszych odbiorców. Nie są już odrębnym „miejscem docelowym” z bardziej odizolowaną strefą wpływów.

Żeby w pełni wykorzystać dzisiejsze media społecznościowe trzeba zrozumieć, w jaki sposób te platformy mogą uzupełniać i rozszerzać wszystkie nasze działania marketingowe i komunikacyjne.

Należy mniej myśleć o zapełnianiu kalendarza treści, a skupić się bardziej na identyfikowaniu i inicjowaniu rozmów. Mają największe znaczenie dla firm i odbiorców, na których im zależy.

Źródło: thenextweb.com

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *