Media News
pkn orlen daniel obajtek prezes

PKN Orlen kupuje wydawnictwo Polska Press

PKN Orlen kupiło wydawnictwo Polska Press od niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau Capital Group.

PKN Orlen wcześniej nie prowadził żadnego wydawnictwa prasowego czy internetowego. Teraz stanie się wydawcą ponad 20 dzienników regionalnych. Polska Press posiada również prawie 150 tygodników lokalnych. Ma także serwisy internetowe.

Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów – napisał Orlen w komunikacie.

Daniel Obajtek, prezes Orlenu napisał na swoim koncie na Twitterze, że Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press.

Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej – napisał Daniel Obajtek.

PKN ORLEN, zgodnie ze strategią do 2030 r., będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH. Pozyskanie Polska Press wpisuje się w założenia tej strategii w szczególności w zakresie budowy zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów. Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN ORLEN to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów – informują w komunikacie.

Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Wydawnictwo Polska Press w 2019 roku osiągnęło przychody na poziomie ponad 398,4 mln złotych.

Czytaj również: https://medianews.com.pl/internet/marcin-meller-nie-jest-juz-naczelnym-wirtualnej-polski/

Źródło: www.orlen.pl

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *