Paczki z Empiku można odebrać w Żabce
— 30 listopada, 2020Żabka rozpoczęła współpracę z Empikiem. Rozszerza sieć punktów odbioru zamówień z Empik.com o swoje sklepy w całej Polsce.
„Przesyłki kurierskie” to bardzo popularna usługa w ofercie pakietu „Wygodnych Usług”, które dostępne są w Żabce. 77% klientów kojarzy sieć sklepów Żabka właśnie z tą usługą.
Odbiór paczek z Empik.com w sklepie Żabka
Jak wiadomo, popularność przesyłek kurierskich w Żabce znacząco wzrasta w okresie przedświątecznym. W grudniu ubiegłego roku liczba odbieranych paczek w Żabce wzrosła aż o 60% w stosunku do listopada 2019 roku. Dlatego Żabka rozpoczyna współpracę z Empikiem.
Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” (Gemius Polska), w kraju jest ponad 28 mln internautów. Z czego aż 73% z nich robiło zakupy przez Internet. Jak się okazuje, użytkownicy preferują zamawiać swoje przesyłki do paczkomatów. Wolą również zamówić paczkę do pobliskiego sklepu niż do swojego domu czy pracy.
– W 2019 roku Żabka obsłużyła ponad 12 mln przesyłek. To zainteresowanie rośnie z miesiąca na miesiąc. Tylko w pierwszym kwartale br. zanotowaliśmy o ponad 130% wzrost liczby obsługiwanych paczek rok do roku. Niewątpliwie jest to związane ze skalą działalności naszej sieci. Ponad 6600 sklepami na terenie całej Polski – i aktywną współpracą, jaką prowadzimy ze sklepami internetowymi. Z naszych analiz wynika, że ponad 5 mln Polaków jest zainteresowanych odbiorem lub nadaniem przesyłki właśnie w Żabce. Klienci, ceniąc swój czas, doceniają wygodę i szybkość odbioru czy nadania paczki podczas codziennych zakupów – powiedział Przemysław Tomaszewski, Dyrektor Ds. Sprzedaży i Rozwoju Usług w firmie Żabka Polska.
– Dodatkowo zmianę przyzwyczajeń zakupowych wymusiła na nas wszystkich pandemia. Aktualnie zakupy przez internet robimy częściej, nawet w kategoriach, które jeszcze do niedawna kupowaliśmy w sklepach stacjonarnych. W Żabce reagujemy na te trendy, dlatego poszukujemy i wdrażamy kolejne projekty, które jeszcze bardziej zwiększą zainteresowanie usługą wygodnego odbioru przesyłek w sklepach naszej sieci – dodał.
Szybciej z aplikacją żappka
Klienci od tej pory mogą wybrać dowolny sklep Żabka, aby zamówić tam swoją paczkę z Empik.com. Przy zamówieniu powyżej 40 zł, dla członków Empik Premium Free, forma dostawy będzie dostępna za darmo. Co więcej, klienci, którzy skorzystają z odbioru swojej przesyłki w Żabce, między 25 listopada a 22 grudnia 2020 roku, otrzymają dodatkowy upominek. Będzie to bon, który upoważni ich do darmowego odbioru wybranej czekolady Milka.
– Niezwykle cieszymy się z nawiązania współpracy z siecią sklepów Żabka, która oznacza powiększenie listy punktów odbioru paczek zamówionych na Empik.com o ponad 6,6 tys. kolejnych miejsc w Polsce. To szczególnie ważne we wzmożonym okresie przedświątecznych zakupów – powiedział Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce Empik.
– Od teraz klienci będą mogli zamówić do najbliższej Żabki m.in. prezenty świąteczne, książki, zabawki, kosmetyki, małe AGD, dekoracje domowe i tysiące innych produktów. A co ważne, przy zakupach powyżej 40 zł, dla członków programu Empik Premium Free ta forma dostawy jest bezpłatna – dodał Szymon Bujalski.
Za dostarczanie paczek złożonych w Empik.com do sklepów Żabka odpowiada Poczta Polska S.A.
– Klienci polubili Odbiór w PUNKCIE, z roku na rok rośnie udział tej formy dostawy. Teraz już 25% paczek naszych klientów jest odbieranych właśnie w jednym z naszych punktów. A przewidujemy, że w okresie przedświątecznym takich przesyłek może być nawet 30%. Współpraca z Empik.com i Żabką umożliwi naszym klientom korzystanie z wygodnej firmy odbioru internetowych zakupów – powiedział Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.
Żabka dodatkowo wprowadza kolejne udogodnienie w aplikacji mobilnej żappka. To możliwość odbioru paczki przy użyciu kodu kreskowego. To ten sam kod, który pokazują sprzedawcy klienci, którzy zbierają „żappsy” za zakupy. Lub także ci, którzy korzystają z usługi Żappka Pay. Po jego zeskanowaniu, sprzedawca może wydać paczkę. To również przyspieszy proces, ponieważ nie będzie już trzeba podawać sprzedawcy numeru przesyłki czy kodu pin. Aby skorzystać z tej funkcji, należy pobrać najnowszą wersję aplikacji i wpisać swój numer telefonu.
Źródło: news.empik.com
Czytaj również: https://medianews.com.pl/internet/aliexpress-chce-zwiekszyc-udzial-w-polskim-e-commerce/
Dodaj komentarz