Media News
spotify

Spotify z nową funkcją. Powrót tekstów piosenek

Spotify testuje nową funkcję – wyświetlanie tekstu piosenki podczas danego utworu. Jednak na razie opcja dostępna jest na wybranych rynkach.

Testy nowej funkcji na razie obejmują wybrane rynki. Nie wiadomo, kiedy funkcja będzie dostępna w Polsce. Testy dotyczą na razie ograniczonej grupy użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Firma chce sprawdzić, jakie będzie zainteresowanie nową opcją i później zdecyduje, czy funkcja zostanie wprowadzona na stałe.

W ubiegłym roku teksty wprowadzono w Azji i w Ameryce Południowej (Brazylia, Meksyk, Hongkong, Tajlandia i Indie.).

Kiedyś na Spotify była dostępna już opcja wyświetlania tekstu piosenki podczas odtwarzania utworu, jednak zniknęła parę lat temu. Wielu użytkowników cieszyłoby się na jej powrót.

Możemy potwierdzić, że obecnie testujemy naszą funkcję tekstową na wybranej liczbie użytkowników w USA. W Spotify rutynowo przeprowadzamy szereg testów, aby poprawić komfort użytkowania. W tej chwili nie mamy żadnych dalszych wiadomości do przekazani – oświadczył rzecznik Spotify.

musixmatch x spotify
fot. Musixmatch

Musixmatch do 2016 roku udostępniało teksty piosenek w Spotify. Później firma zaczęła współpracować z Genius, jednak udostępniając tylko okrojone treści. Pojawiła się karta „Behind the lyrics”, która jest dostępna do teraz. Użytkownik może zobaczyć małe fragmenty tekstu i ciekawostki o danej piosence czy wokaliście.

Spotify to szwedzki serwis strumieniowy oferujący dostęp do muzyki oraz podcastów. Utworzony w 2006 roku. Usługa oferuje funkcję bezpłatną i premium. Opcja bezpłatna zawiera reklamy.

Dodatkowe funkcje, takie jak słuchanie offline i słuchanie bez reklam, są oferowane za pośrednictwem płatnych subskrypcji. Użytkownicy mogą także tworzyć playlisty z utworami.

Na koniec 2020 roku serwis miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. To wzrost o 27 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Co więcej, podcasty w serwisie byłym strzałem w dziesiątkę. Zanotowały one wzrost czasu spędzonego na ich słuchaniu aż o 200%. Obecnie z 700 tysięcy podcastów dostępnych na platformie korzysta 16% użytkowników.

Czytaj również: https://medianews.com.pl/reklama/iga-swiatek-ambasadorka-firmy-rolex/

Źródło: Engadget.com

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *