Media News
Spotify Spotify

Spotify wprowadza nową funkcję – podcasty wideo

Serwis Spotify w poniedziałek wprowadził podcasty wideo. Nowa funkcja będzie dostępna zarówno w wersji darmowej oraz dla użytkowników funkcji Premium. Każdy z nich będzie mógł obejrzeć podcasty wideo wybranego twórcy.

Podcasty wideo są obsługiwane zarówno w aplikacji komputerowej, jak i mobilnej. Wideo będzie służyć jako dodatkowy składnik, a nie zamiennik dźwięku. Oznacza to, że w razie potrzeby nadal możesz przesyłać strumieniowo dźwięk lub pobrać podcasty do słuchania offline.

Podcasty Wideo na Spotify

Wszyscy użytkownicy Spotify będą mogli korzystać z funkcji oglądania podcastów wideo w tle. Podczas wykonywaniu wielu zadań i korzystania z wielu stron internetowych, ta opcja będzie płynnie działała w tle. Będzie możliwa również podczas używania innych aplikacji czy nawet po zablokowaniu telefonu. Natomiast YouTube pozwala korzystać z tej opcji tylko użytkownikom, którzy wykupili subskrypcję.

– Dla twórców uruchomienie podcastów wideo stanowi okazję do poszerzenia grona odbiorców – mówi Spotify.

Spotify
Fot. Spotify / Pixabay

Często podcasty mają już opcję wideo, ale do tej pory Spotify nie oferowało twórcom możliwości udostępniania ich na swojej platformie. Oznaczało to, że twórcy podcastów mogli udostępniać swoje podcasty audio w Spotify i na innych serwisach, ale publikowali swoje filmy na YouTube. Oczywiście mogą nadal to robić, szczególnie jeśli stworzyli duże grono fanów w tym serwisie.

Jednak możliwość publikowania bezpośrednio w Spotify oznacza, że twórcy będą mogli łączyć się ze słuchaczami podcastów, zamiast konkurować na innej platformie, która zestawia ich twórczość z szeroką gamą innych treści.

Wideo daje również Spotify nowe miejsce do sprzedaży reklam. Jednak firma odmówiła komentarza na temat swojej strategii reklamowej, twierdząc, że wciąż znajduje się na „wczesnym etapie” swoich działań wideo.

Od poniedziałku dostępnych jest tylko kilka podcastów, m.in.: Book of Basketball 2.0, Fantasy Footballers, The Misfits Podcast, H3 Podcast, The Morning Toast, Higher Learning with Van Lathan i Rachel Lindsay oraz The Rooster Teeth Podcast. W przyszłości Spotify będzie nadal rozszerzać tę funkcję.

Nowa funkcja – jak to działa?

Aby rozpocząć oglądanie, należy kliknąć przycisk odtwarzania na komputerze lub w aplikacji mobilnej. Filmy utworzone przez twórcę zaczną się automatycznie i natychmiast zsynchronizują z Twoim kanałem audio. Jeśli wykonujesz wiele zadań jednocześnie między aplikacjami lub chcesz zablokować urządzenie podczas odcinka, to dźwięk będzie nadal odtwarzany w tle bez zakłóceń (i przy minimalnym zużyciu danych). Wszyscy słuchacze nadal będą mogli pobierać dźwięk na swoje urządzenia mobilne, aby słuchać programów w podróży.

Spotify Muzyka
Fot. Spotify / Pixabay

Nowa funkcja pozwala wybranym twórcom na przenoszenie zarówno treści audio, jak i wideo do Spotify. Umożliwia to im bardziej znaczący kontakt ze swoimi słuchaczami, zwiększanie oglądalności i pogłębianie zaangażowania odbiorców. To sposób na wzbogacenie wrażeń dźwiękowych – zarówno dla fanów, jak i twórców.

Przejście firmy na wideo było prawie nieuniknione. W lutym Spotify przejęło The Ringer, aby zwiększyć zawartość sportową podcastów. Umowa obejmowała operację wideo opartą na YouTube, co zasygnalizowało zainteresowanie rozszerzonym zasięgiem mediów.

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *