Media News
spotify greenroom

Startuje Spotify Greenroom

Spotify wystartowała z aplikacją na żywo – Greenroom. Jest już dostępna na iOS i Androida. Platforma Greenroom ma stanowić konkurencję dla aplikacji Clubhouse. Użytkownicy będą mogli prowadzić rozmowy na żywo, m.in. o sporcie, muzyce i kulturze.

W marcu Spotify przejęło Betty Labs, twórcę Locker Room, które umożliwiało twórcom nawiązanie kontaktu z fanami. Po kilku miesiącach ogłoszono, że dotychczasowy Locker Room zmieni nazwę na Spotify Greenroom.

Jak działa Spotify Greenroom?

Aplikacja pozwoli każdemu użytkownikowi Spotify na prowadzenie lub uczestnictwo w grupowych czatach audio na żywo. Spotify Greenroom jest już dostępna na urządzeniach z Androidem i iOS w 135 krajach, w tym w Polsce.

Do nowej platformy można zalogować się danymi z konta Spotify. Później można dołączać do różnych rozmów na żywo. Twórcy platformy będą rozwijać Spotify Creator Fund. Spotify chce w ten sposób wspierać niezależnych twórców.

Greenroom
fot. Spotify

Jak informuje twórca platformy, można znaleźć tam rozmowy z najlepszymi artystami, sportowcami i znanymi osobami. Można wybrać tematy, które najbardziej nas interesują, a aplikacja poinformuje o pokojach, do których można dołączyć. W nowej platformie można uczestniczyć zarówno jako mówca, jak i słuchacz.

Na początku tego roku popularność zyskała platforma Clubhouse. Użytkownicy mogą rozmawiać ze sobą na żywo, wyłącznie w formacie audio. Przez pewien okres z aplikacji mogli korzystać tylko posiadacze urządzeń z iOS. Wersja na Androida powstała nieco później.

Jakiś czas później Twitter stworzył podobne miejsce – Twitter Spaces. Funkcja ta pozwala na tworzenie głosowych konwersacji na żywo. Można tworzyć własne przestrzenie, prowadząc na Twitterze wirtualne spotkania, szkolenia czy czaty głosowe wśród użytkowników.

https://twitter.com/SpotifyGrnroom/status/1405232744297381891
Czytaj również: https://medianews.com.pl/technologie/aplikacja-mobilna-kahoot-startuje-w-polsce/

O autorze

Podobne artykuł

1 Komentarz

  1. Dorian 28 czerwca, 2021 w 7:24 pm

    Przyznam, ze zapowiada się to całkiem spoko. Moim zdaniem dobrze że ida w rozwijanie sie, stawianie na nowe mozliwości i technologie. To jest ważne, aby nie stracić tego rozruchu technologicznego ani tym bardziej aby wciaz byc aktualna platformą i ciekawa dla wszystkich uzytkownikow. Ja bardzo czesto krozystam ze Spotify’a i sobie mega cenię ich nowoczesne podejście do tematu, dlatego kibicuje im, żeby wszystko powidło sie zgodnie z planami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *