Media News
TikTok

Czy warto założyć konto w serwisie TikTok?

  1. Co to jest TikTok?
  2. Zalety i wady TikToka
  3. Dlaczego młodzi ludzie tak chętnie korzystają z TikToka?
  4. W jaki sposób marki mogą korzystać z platformy TikTok?

Co to jest TikTok?

TikTok jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. W 2018 roku aplikacja została pobrana ponad 45 milionów razy. Chińska aplikacja stała się absolutnym rekordzistą pod względem popularności wśród młodych ludzi. Wielu użytkowników chętnie tworzy krótkie wideo w serwisie. TikTok jest obecnie najczęściej pobieraną aplikacją na świecie.

Głównymi odbiorcami TikToka są młodzi ludzie poniżej 25 roku życia, którzy lubią tworzyć ciekawe filmy z różnymi unikalnymi funkcjami. Influencerzy chętnie używają TikToka do przygotowywania interesujących treści. TikTok jest realną szansą na dotarcie do Generacji Z. Zastanówmy się zatem nad fenomenem TikToka. Dlaczego aplikacja stała się tak popularna i czy warto założyć na niej konto?

Zalety i wady TikToka

TikTok ma zdecydowanie wiele zalet, ale znajdą się też wady. W ostatnim czasie stał się bardzo popularną aplikacją i korzystają z niej nie tylko zwykli użytkownicy, ale także Influencerzy i marki. Mnóstwo firm używa TikToka do promowania swoich usług i produktów. W obecnych czasach ważne jest zaistnienie w tym serwisie.

Główną zaletą TikToka jest jego łatwa obsługa. Tworzenie krótkich filmów jest bardzo proste. Posiada on również wiele interesujących efektów, narzędzi i filtrów. Są to m.in. utwory muzyczne czy różne efekty specjalne.

Aplikację można zainstalować zarówno w systemie Android, jak i iOS. Obecnie jest również świetnym sposobem na generowanie dochodu. TikTok to także kopalnia pomysłów. Można tam znaleźć przepisy na pyszne potrawy, triki makijażowe czy sposoby na urządzenie mieszkania.

TikTok
www.unsplash.com

Wadą TikToka zaś może być pewnego rodzaju uzależnienie. Użytkownicy tej aplikacji potrafią spędzić na niej nawet kilka godzin dziennie bez przerwy, przeglądając przeróżne treści. Krótkie filmiki są niesamowicie interesujące. Czas spędzony w TikTok mija niezauważenie.

Dlaczego młodzi ludzie tak chętnie korzystają z TikToka?

Największą popularność TikTok zdobywa przede wszystkim wśród młodych osób poniżej 30. roku życia. Dwie trzecie osób to kobiety. TikTok to realna szansa na dotarcie do Generacji Z.. Główną grupą docelową są młodzi blogerzy, którzy przenieśli swoje życie na płaszczyznę wirtualną. Obecnie wielu Influencerów uzyskuje dobre dochody z reklam w sieciach społecznościowych.

Aby zdobyć popularność w serwisie, konto powinno mieć wielu obserwujących i być aktywne. Warto zatem regularnie aktualizować treści, które zbierają polubienia i komentarze. Na TikToku znane są także różne „wyzwania”, które bardzo chętnie podejmują młodzi ludzie.

Dla wielu młodych użytkowników zdobywanie polubień, obserwujących i umieszczanie ich filmów w aplikacji jest ważnym priorytetem. Tworzenie i udostępnianie własnych treści to teraz duża część tego, jak nastolatki spędzają czas w Internecie. Nastolatki odchodzą od bycia widzami online, stając się twórcami treści. Aplikacja stała się świetnym sposobem na wyrażanie siebie przez nastolatków i tworzenia własnych treści społecznościowych.

W jaki sposób marki mogą korzystać z platformy TikTok?

Podobnie jak w przypadku większości platform społecznościowych, marki mogą tworzyć własne kanały i przesyłać ciekawe treści. Kluczem do sukcesu jest tworzenie treści, które pasują do stylu i tonu, do których użytkownicy są przyzwyczajeni w TikToku. Oznacza to publikowanie treści, które są zabawne i zgodne z formatem „prezentacji talentów” TikTok. Treści rażąco komercyjne będą postrzegane negatywnie przez użytkowników z Pokolenia Z. Zatem warto zaistnieć w serwisie, aby zdobyć odbiorców z młodszych grup.

Marki mogą również współpracować z Influencerami, aby rozpowszechniać swoją myśl przewodnią na TikToku. Podobnie jak w przypadku Instagrama, Influencerzy są bardzo popularni w serwisie, a niektóre konta mają nawet 32 miliony obserwujących.TikTok niedawno wprowadził platformę reklamową, która jest obecnie w fazie testów w USA i Europie.

źródła: www.marketbusinessnews.com / www.fieldday.com / www.webwise.ie

Tagi:

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *