Media News
facebook

Facebook – raport o dobrym samopoczuciu

Facebook opublikował nowy raport, w którym przygląda się zmieniającym się zachowaniom konsumentów w wyniku koronawirusa.

Koncentruje się w szczególności na tzw. uważnym zdrowiu. A także na coraz bardziej „konserwatywnych” nawykach zakupowych ze względu na skutki.

Facebook wyjaśnia:

COVID-19 zwiększył świadomość ludzi na temat znaczenia zdrowia fizycznego i psychicznego. W rezultacie, konsumenci przyjęli nowe nawyki, aby zachować dobre samopoczucie i wspierać otaczające ich osoby. Od czerpania przyjemności z „mini luksusów” jako celu do pomagania swoim społecznościom, ludzie kładą większy nacisk na samopoczucie indywidualne i zbiorowe.

Facebook pokazuje jak te trendy się rozwijają. I co marketerzy powinni wiedzieć, aby lepiej nawiązywać kontakt z ludźmi, gdy zmieniają się uwarunkowania.

facebook
fot. Pixabay

Facebook z nowym raportem. Czym obecnie zajmują się ludzie?

Raport najpierw analizuje przyczyny i to, jak stres w 2020 roku skłonił wielu ludzi do ponownego przemyślenia sposobu spędzania czasu. A także wydawania pieniędzy.

W rezultacie, coraz więcej osób poszukuje hobby i twórczych zajęć zarówno jako środka relaksu, jak i formy rozrywki w miejsce regularnych wydarzeń towarzyskich.

– „Self-care” przybiera obecnie wiele różnych form. Niektórzy ludzie zwrócili się ku jodze, medytacji i ćwiczeniom w domu. Podczas gdy inni zaczęli stosować rytuały piękna, gry wideo oraz sztukę i rękodzieło. Zacierając granice między pracą a wypoczynkiem, te nowe procedury odnowy biologicznej pomagają ludziom wyrzeźbić „czas dla siebie” w ich codziennym harmonogramie – wyjaśnia Facebook.

Facebook zauważa również, że 50% konsumentów szukało „drobnych zachcianek” jako sposób radzenia sobie z sytuacją. Takie „dbanie o siebie” poprawiało im humor. Dzięki temu lepiej radzili sobie z zaistniałą sytuacją.

Facebook zwraca również uwagę na:

Kiedy ludzie utożsamiają wydatki na drobne przyjemności związane dbaniem o siebie, marki mogą zaspokoić potrzeby osób poszukujących komfortu, podkreślając atrybuty premium. Na przykład w Stanach Zjednoczonych latem 2020 roku 49% konsumentów stwierdziło, że są skłonni zapłacić więcej za produkty wysokiej jakości.

Prawdopodobnie są w tym dwa całkowicie różne skutki dla odbiorców. Dla ludzi, którzy nadal są w stanie pracować i utrzymywać swoje regularne dochody, marki miałyby znacznie większy dochód uznaniowy. Ponieważ nie są w stanie wydać tych pieniędzy na imprezy, czy święta. Ale nadal będą szukać ucieczki, co stanowi okazję, o której tutaj mowa. Podczas gdy cała inna część społeczeństwa jest zajęta radzeniem sobie ze skutkami pandemii i ma znacznie mniejsze dochody do wydania.

social media facebook
fot. Unsplash

Ważne jest to, aby zastanowić się, do którego segmentu dana marka dociera i udoskonalić kierowanie reklam, aby uniknąć błędów.

Raport analizuje również to, w jaki sposób spowolnienie powoduje ponowną ocenę wydatków.

Są to dwa różne segmenty rynku, co może utrudniać „przyporządkowanie” właściwych odbiorców. Ważne jest to, aby zrozumieć znaczące różnice w podejściu do spektrum odbiorców.

Facebook zauważa także, że konsumenci szukają również zakupów od marek, które wspierają określone wartości lub przekonania. Co jest coraz ważniejszą kwestią dla młodszych kupujących.

Wyzwaniem jest zidentyfikowanie odpowiednich odbiorców i skoncentrowanie przekazu na każdym sektorze.

źródło: www.socialmediatoday.com

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *