Media News
aplikacja logo

Instagram: Główne trendy w 2020 roku

Instagram to sieć mediów społecznościowych z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie. Nic dziwnego, że najnowsze trendy na Instagramie to rzeczy, których należy przestrzegać, aby odnieść sukces. Instagram to świetne miejsce do promowania swoich towarów, firmy, marki lub usług.

Możliwości biznesowe profilu pozwalają na prowadzenie twojego biznesu tylko na tej platformie. Sprawdzi się to z pewnością wtedy, kiedy masz szerokie grono wielbicieli. Jakie są najgorętsze trendy 2020 roku, które powinieneś znać i wykorzystywać w swoim marketingu na Instagramie?

IGTV

Instagram TV lub IGTV to stosunkowo nowa funkcja dodana niedawno do sieci mediów społecznościowych. Pomimo, że istnieje dopiero od kilku miesięcy, niektóre firmy na Instagramie nadal źle używają IGTV lub w ogóle nie korzystają z tej opcji.

IGTV
IGTV / fot. Picjumbo

Instagram TV to potężne narzędzie do prezentowania firm, usług i towarów w formacie bogatszym niż tzw. „stories”, które dostępne jest tylko na 24 godziny. Chyba, że użytkownicy zdecydują się na zapisanie w profilu swoich instagramowych relacji. IGTV jednak zostaje na dłużej i można dodać nieco dłuższe filmy. IGTV doskonale nadaje się do tworzenia reklam wideo, nagrań zza kulis lub przesyłania strumieniowego niektórych wydarzeń, których ludzie nie mogą zobaczyć fizycznie.

Instagram: interaktywne „stories”

„Stories” – relacje na Instagramie są bardzo znane i lubiane przez użytkowników Instagrama od 2016 roku i stale się rozwijają. Najnowsza aktualizacja uczyniła je interaktywnymi. Co oznacza, że teraz osoba oglądająca twoją historię może po prostu kliknąć przycisk pojawiający się na ekranie – tak jak robimy to podczas oglądania filmu na YouTube – i od razu przejść do strony twojego sklepu lub czegokolwiek innego, co chcesz, aby zobaczyła.

Instagram
Instagram / Fot. Pexels

Interaktywne historie to świetne narzędzie do natychmiastowego marketingu ze względu na 500 milionów ich wyświetleń dziennie. Co więcej, mają one osobne i bardzo widoczne miejsce w układzie aplikacji. Ponadto niektóre usługi oferują swoim klientom możliwość zakupu wyświetleń ich relacji na Instagramie. Z pewnością liczba wyświetleń wpływa również na twoją obecność na Instagramie i zwiększa twoją popularność.

Przeglądarka na Instagramie

Zakładka „Odkrywaj” zawiera posty, które są oferowane przez algorytm Instagrama. Analizuje twoje poprzednie polubienia czy obserwacje. Wybiera podobne treści do obejrzenia. Zakładka „Eksploruj” rozwijała się wraz z algorytmami i klasyfikacją zainteresowań.

Obecnie przeglądarka jest bardzo precyzyjna i wyraźna. Może łatwo przewidzieć coś, co właśnie zamierzałeś obejrzeć, ale zapomniałeś nazwy np. filmu. Możesz skorzystać z tych algorytmów, dostarczając więcej informacji o swoich treściach i ułatwiając łączenie ich z postami o podobnej tematyce. Użyj tagów lokalizacji, odpowiednich hashtagów i opisów, a będziesz mógł przeglądać zakładki setek osób.

Udostępnianie instagramowych postów na Twitterze

Łączenie różnych kont w mediach społecznościowych stało się znacznie łatwiejsze. Po przejęciu Instagrama przez Facebooka, konta biznesowe w obu mediach można było łatwo połączyć. Teraz Twitter można również połączyć się z kontem na Instagramie. Godne uwagi jest to, że możesz polecać swoje najpopularniejsze tweety, tworzyć z nich „stories” lub traktować je jako zwykłe treści.

aplikacja na smartfon
Aplikacja na telefon / Fot. Pixabay

Pamiętaj jednak, że algorytmy i odbiorcy na Instagramie i Twitterze drastycznie się różnią. Więc nawet jeśli masz tzw. viral tweeta (bardzo popularnego), nie gwarantuje to takiego samego sukcesu na Instagramie.

Nowe algorytmy hashtagów

Ludzie do tej pory używali zbyt wielu hashtagów, co czyniło je nieistotnymi. W związku z tym nowy algorytm hashtagów na Instagramie stał się przełomem. Nie musisz dodawać do swojego posta 30 losowych hashtagów. Teraz działają one bardziej jak zakładki. Ludzie mogą śledzić hashtagi, a nie inne konta i otrzymywać wszystko z nimi w tejże zakładce.

Jest to podwójna zmiana: możesz stracić odbiorców, umieszczając niewłaściwe hashtagi lub pozyskać obserwujących z absolutnie nieprzewidzianych źródeł, ponieważ znaleźli twoje konto dzięki odpowiedniemu hashtagowi.

logo instagram
Aplikacja na smartfony / Fot. Pixabay

Nadal podążamy za najnowszymi trendami 2020 roku. Krążą plotki o nowej, ogromnej aktualizacji Instagrama, więc wkrótce możemy zobaczyć coś całkiem nowego i niezwykłego. Ale na razie wszystkie najlepsze funkcje są wymienione powyżej. Zostań ekspertem w ich stosowaniu i zawsze bądź o krok do przodu podczas tworzenia swojej wyjątkowej kampanii marketingowej.

Instagram – krótka historia

Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć. Połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych. Działa od 6 października 2010 roku.

Źródło: theleader.info

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *