Media News
biedronka

Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym

Biedronka uruchamia program „Razem zacznijmy okres zmian”. Już od 20 maja za zakup wybranych artykułów menstruacyjnych marki Femina będzie można otrzymać voucher o wartości tych zakupów. Voucher będzie można wykorzystać na dowolne produkty lub pomóc potrzebującym.

Ubóstwo menstruacyjne polega na ograniczonym dostępie do środków higienicznych podczas menstruacji z powodów ekonomicznych. W Polsce to zjawisko również jest obecne. 39% Polek z najmniej zamożnych gospodarstw domowych musiało zrezygnować z zakupu środków higienicznych na rzecz innych domowych wydatków. Biedronka stworzyła program „Razem zacznijmy okres zmian”, aby nie musiały stawać przed wyborem, czy kupić żywność, czy artykuły higieny intymnej.

Poprzez naszą akcję chcemy przyczynić się do tego, by każda kobieta w trakcie miesiączki mogła czuć się godnie i komfortowo. Ponad 80% pracowników Biedronki oraz ok. 70% naszych klientów stanowią kobiety. Zapraszamy również nasze klientki i klientów, by wspólnie z nami wsparli Okresową Koalicję, której skala działania pozwoli nam zadbać o potrzeby bardzo wielu kobiet i dziewcząt w całej Polsce – powiedziała Karolina Błońska-Szubstarska, starszy menedżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka.

Biedronka wspiera kobiety i walczy z ubóstwem menstruacyjnym

W każdym miesiącu osoby posiadające kartę Moja Biedronka, którzy kupią wybrane produkty higieny menstruacyjnej marki Femina, otrzymają voucher o wartości 100% wydanej kwoty. Klienci mogą kupić maksymalnie 3 opakowania. Będą mogli wykorzystać voucher w ciągu 7 kolejnych dni kalendarzowych. Mogą go wykorzystać na dowolne produkty dostępne w sklepach sieci Biedronka. Jednak z wyjątkiem standardowych wyłączeń, takich jak alkohol, papierosy, produkty żywienia początkowego i doładowania kart. Voucher mogą również przeznaczyć na pomoc kobietom w potrzebie.

Dzięki współpracy Biedronki z Okresową Koalicją klienci będą mogli zarejestrować niewykorzystany, a nadal ważny voucher na stronie www.biedronka.pl/okres-zmian. Biedronka przekaże produkty o wartości tych voucherów na rzecz Okresowej Koalicji. Klienci będą mogli zdecydować, czy osobiście chcą skorzystać z tej formy wsparcia, czy wesprzeć organizacje zrzeszone w Okresowej Koalicji i działające w całej Polsce.

Ogromnie się cieszymy, że Biedronka zdecydowała się na tak odważny krok. I pokazała, jak ważny jest dostęp do środków higienicznych dla wszystkich osób menstruujących. Mamy nadzieję, że możliwość przekazania artykułów menstruacyjnych dla Okresowej Koalicji zwiększy świadomość ubóstwa menstruacyjnego, o którym ciągle w Polsce mało się mówi. Współpraca pozwoli nam pomóc szczególnie osobom przebywającym w szkołach, domach dziecka, domach samotnej matki, czy ośrodkach dla osób w kryzysie bezdomności – powiedziała Anna Frankowska, Dyrektorka Działu Projektów Pomocowych w Kulczyk Foundation, reprezentująca Okresową Koalicję.

Okresowa Koalicja to inicjatywa zrzeszająca organizacje, aktywistki, aktywistów oraz ekspertki, a także ekspertów aktywnie zajmujących się tematyką menstruacyjną.

Co więcej, akcja „Razem zacznijmy okres zmian” nie jest jednorazowa. Już od 1 dnia każdego kolejnego miesiąca, każda osoba posiadająca kartę Moja Biedronka może kupić ponownie 3 sztuki produktów higieny menstruacyjnej objętych akcją, aby otrzymać voucher.

Czytaj więcej: https://medianews.com.pl/reklama/joanna-krupa-z-mama-w-reklamie-douglas/

źródło: www.media.biedronka.pl

Tagi:

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *