Media News
Biedronka

Biedronka nie będzie sprzedawać jaj z chowu klatkowego

Sieć sklepów Biedronka poinformowała, że w trosce o dobrostan zwierząt, do 31 grudnia 2021 roku, chce wycofać się ze sprzedaży jaj klatkowych. Stanie się to o 4 lata wcześniej niż planowano. W Polsce zdecydowana większość kur niosek mieszka w klatkach i tam znosi jaja. 

Pierwszym regionem, który wprowadzi tę zmianę będzie Warszawa.

W 2019 roku w Polsce ok. 50 milionów kur zniosło ponad 10 miliardów jaj przeznaczonych do spożycia. Jak się okazuje, zdecydowana większość tych zwierząt spędza całe życie w klatkach. Chów ściółkowy, wolnowybiegowy i ekologiczny stanowi mniej niż 20% udziału w hodowli niosek.

W Biedronce w 2019 roku 25% sprzedaży jaj stanowiły te od kur chowu ściółkowego, wolnego wybiegu i ekologicznego. W 2018 roku było to 20%.

biedronka jaja wolny wybieg
fot. media.biedronka.pl

Sieć sklepów Biedronka od stycznia 2022 roku będzie sprzedawać tylko jaja oznaczane jako 2,1 lub 0. Wycofa te z symbolem 3.

Biedronka wycofuje się ze sprzedaży jaj klatkowych

Proces ten rozpocznie się w styczniu 2021 roku. Pierwszym regionem, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa. Będzie to ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy. Są one obsługiwane przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie. Będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego.

Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku – zapowiedział Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju. Dotyczy to także świeżych jaj sprzedawanych od marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka.

Sieć sklepów Biedronka chce promować bardziej świadomy wybór konsumentów, dlatego też opracowała sytemy znakowania produktów marki własnej. Opakowania produktów służą także do dostarczania informacji klientów na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt.

Od 2019 roku sieć sklepów wprowadziła m.in. oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany goVEGE czy tofu goVEGE).

Pierwszą siecią handlową, która rozpoczęła proces wycofywania jajek z chowu klatkowego był Lidl. Poinformowano o tym już w 2016 roku. Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego na całym świecie.

Czytaj również: https://medianews.com.pl/pr/mcdonalds-zapowiada-roslinnego-burgera/

Źródło: media.biedronka.pl

Tagi:

O autorze

Podobne artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *