„Bez LGBT+ nie ma Polski” – wystartowała nowa kampania społeczna
— 21 czerwca, 202119 czerwca rozpoczęła się kampania społeczna zainicjowana przez media Agory. Dotyczy ona sytuacji osób LGBT+ w Polsce. Kampanię zrealizowały takie media jak Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą” i Tok FM. W akcji bierze udział również stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i pomysłodawca – agencja MullenLowe Warsaw.
Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu” liter: L, G, B i T z tekstów w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski”.
Media wspierają osoby LGBT+ w Polsce
Inicjatorzy akcji wierzą, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Z okazji Parady Równości z logotypów i stron biorących udział w akcji zniknęły litery L, G, B i T. Symbolizowało wykluczenie tych osób ze społeczeństwa. Litery usunięto 19 czerwca i powróciły dopiero po starcie parady równości w Warszawie. Jednak nie wszędzie – wydana tego dnia „Gazeta Wyborcza” została wydrukowana bez liter G, B i T w logo. Co więcej, w wymienionych mediach opublikowano materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce oraz link do strony akcji: bezlgbtplusniemapolski.pl.
– W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T. W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską”. To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – powiedział Marcin Nowak, Dyrektor Kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw.
– Media Agory są bardzo zaangażowane w walkę o równe prawa wszystkich, w tym grup dyskryminowanych i osób nieheteronormatywnych. Sytuacja osób nieheteronormatywnych jest w Polsce dużo trudniejsza niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej, dlatego wierzymy, że trzeba się angażować i przeciwdziałać homofobi – dodała Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl.
Czytaj również: https://medianews.com.pl/badania/tandem-media-co-trzeci-polski-internauta-slucha-podcastow/
źródło: www.agora.pl
1 Komentarz
Ciekawie to wszystko przedstawili. Pomysłowo, ze smakiem, poruszając naprawdę ważny problem społeczny, który nieustannie wprost jest marginalizowany. Mam nadzieje, że kampania przyniesie pozytywne owoce. Trzeba mówić o ty, pokazywać i nie bać się. Im częściej będziemy mieć kontakt z pewnymi rzeczami i sprawami, tym lepiej. Społeczeństwo powinno się do tych kwestii przyzwyczajać, a po pewnym czasie, stanął się one całkowicie neutralnym tematem.